Όταν η εμμονή με την υγιεινή διατροφή γίνεται παγίδα!

εμμονή με την υγιεινή διατροφή

Όταν η εμμονή με την υγιεινή διατροφή γίνεται παγίδα και επικίνδυνη,ακούει στο όνομα ορθορεξία.Aπό τα πιο σημαντικά πράγματα το να τρως υγιεινά, δείχνοντας έτσι ότι φροντίζεις το σώμα σου και σέβεσαι τον εαυτό σου. Αν όμως η υγιεινή διατροφή σού έχει γίνει άγχος σε βαθμό που να μην μπορείς να χαρείς ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής σου.Έχεις πέσει στην παγίδα της ορθορεξίας.


Όταν η εμμονή με την υγιεινή διατροφή γίνεται παγίδα!

ΟΡΘΟΡΕΞΙΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ;

Δεν πρόκειται για κάποιου είδους ασθένεια, ούτε είναι ακόμα επίσημα καταγεγραμμένη ψυχική διαταραχή πρόσληψης τροφής, όπως η νευρική ανορεξία. Ωστόσο, αναμένεται να καταχωριστεί ως τέτοια διαταραχή στο άμεσο μέλλον λέγεται ήδη και «νευρική ή ψυχογενής ορθορεξία. Σε περιπτώσεις όπου το να μην ξαναβάλεις στο στόμα σου πίτσα γίνεται ένα είδος ψυχαναγκασμού.

Όταν η εμμονή με την υγιεινή διατροφή γίνεται παγίδα!

ΟΡΘΟΡΕΞΙΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ

  • Στην αρχή ξεκινάς την προσπάθεια να τρως πιο υγιεινά και στην πορεία γίνεσαι όλο και πιο «ευαισθητοποιημένη» με την καθαρότητα της τροφής σου.Φτάνεις λοιπόν σε σημείο να μην καταναλώνεις καθόλου τρόφιμα με «κακά» λιπαρά, επεξεργασμένη ζάχαρη, αλάτι, συντηρητικά ή χρωστικές. Μπορεί να αγοράζεις μόνο βιολογικά προϊόντα ή να προσπαθείς να τρως πάντα ωμά τα τρόφιμα που μπορούν να καταναλωθούν έτσι.
  • Περνάς μεγάλο μέρος της ημέρας σκεπτόμενη από πού θα ψωνίσεις τι, αναζητώντας τις «σωστές» πρώτες ύλες και προετοιμάζοντας τα γεύματά σου.
  • Επιλέγεις προσεκτικά ακόμα και τον τρόπο μαγειρέματος των γευμάτων σου ίσως και τα σκεύη μαγειρέματος και αποθήκευσης των τροφίμων.Μπορεί να αποφεύγεις με μανία τα πλαστικά ή τα σκεύη με χημικές επιστρώσεις.
  • Μπορεί να παραλείψεις για πολλές ώρες (και παρά την πείνα σου) ένα γεύμα, αν δεν έχεις μαζί σου κάποια τροφή που να πληροί τα κριτήριά σου περί «αγνότητας».
  • Έχεις κηρύξει τον πόλεμο στα τηγανητά ακόμα και σε βαθμό να αντιμετωπίζεις υποτιμητικά αυτούς που τα καταναλώνουν.
  • Δεν παραγγέλνεις ποτέ απέξω.Μπορεί να περιορίσεις τις εξόδους σου με φίλους ή και να τις αποκλείσεις αν περιλαμβάνουν φαγητό σε εστιατόριο που δεν εγκρίνεις. Μπορεί να μη θέλεις να φας ούτε καν σαλάτα απέξω, φοβούμενη ότι δεν θα είναι καλά πλυμένα τα λαχανικά. Με τον καιρό μπορεί να οδηγηθείς ακόμα και σε κοινωνική απομόνωση.
  • Τρομοκρατείσαι από τα διατροφικά σκάνδαλα, σε βαθμό που μπορεί να αποκλείσεις ολόκληρη κατηγορία τροφίμων από τη διατροφή σου.Μπορεί να διακόψεις οριστικά την κατανάλωση λιπαρών ψαριών λόγω του κινδύνου για βαρέα μέταλλα.Μπορεί να μην ξαναφάς μοσχαρίσιο κρέας λόγω φόβου για τη νόσο των τρελών αγελάδων.
  • Δεν αγοράζεις κανένα τρόφιμο αν δεν έχεις διαβάσει προσεκτικά όλα τα στοιχεία της ετικέτας αναφορικά με τα συστατικά του.
  • Δεν σε νοιάζει κατ’ ανάγκη το βάρος σου και ο έλεγχός του. Σε νοιάζει μόνο η αγνότητα της
    τροφής και η υγεία σου.
  • Μπορεί να εμφανίζεις και επεισόδια υπερφαγίας «απαγορευμένων» για τα δεδομένα σου τροφών.Μπορεί να πέσεις δηλαδή με τα μούτρα στα σουβλάκια, στα μπισκότα και ό,τι άλλο βρεθεί μπροστά σου. Σε τέτοιες περιπτώσεις, έχεις ενοχές και ψάχνεις τρόπους να τιμωρήσεις τον εαυτό σου για την παρεκτροπή.

Όταν η εμμονή με την υγιεινή διατροφή γίνεται παγίδα!

Όταν η εμμονή με την υγιεινή διατροφή γίνεται παγίδα φλερτάρεις με την ορθορεξία.Δεν αποκλείεται να γίνεις χορτοφάγος.Μπορεί να βρεις έναν αποδεκτό κοινωνικά τρόπο να αποκλείσεις ολόκληρες ομάδες τροφών που θεωρείς «κακές» από τη διατροφή σου.Πιθανότατα είσαι γενικά αγχώδης και τελειομανής.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

 

Κράτα το

Barbara Liosi

Στο beauty-secrets μια γυναίκα θα βρει.Μυστικά ομορφιάς για το πρόσωπο το σώμα και τα μαλλιά.Φυσική ομορφιά και θεραπείες Ιατρικής Αισθητικής.Όλες τις νέες τάσεις της μόδας,σε ρούχα παπούτσια αξεσουάρ.Άρθρα με θέματα υγείας και διατροφής.Διακόσμηση σπιτιού,συνταγές μαγειρικής,καθώς και εβδομαδιαίες προβλέψεις ζωδίων και αναλυτικός ονειροκρίτης.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>