Τετάρτη, 10 Αυγούστου

Ισογλυκαιμική διατροφή λεπτή για πάντα!

Ισογλυκαιμική διατροφή λεπτή για πάντα!

Ισογλυκαιμική διατροφή λεπτή για πάντα!

Η ισογλυκαιμική διατροφή δεν είναι μια βραχυχρόνια δίαιτα, αλλά ένας τρόπος διατροφής τον οποίο μπορείτε και πρέπει να ακολουθείτε σε όλη σας τη ζωή.

Πολλοί άνθρωποι που έχουν υπερβολικό βάρος ή διαβήτη, καρδιαγγειακό νόσημα ή θέλουν να αποφύγουν και να προλάβουν τέτοια προβλήματα αναρωτιούνται συχνά: τι πρέπει να κάνω για να έχω καλύτερες καύσεις, μικρότερο βάρος, καλύτερη υγεία και απόδοση;



Ακολουθώντας τη μέθοδο της ισογλυκαιμικής διατροφής θα μάθετε να τρώτε διαφορετικά, όχι λιγότερο. Θα τρώτε συχνά και νόστιμα. Πρέπει όμως να αντιληφθείτε ότι η αλλαγή τρόπου ζωής δεν είναι εύκολη. Τα καθημερινά προβλήματα και οι συνήθειες καταδυναστεύουν τη ζωή μας. Σίγουρα θα αντιμετωπίσετε αντίσταση από ένα μέρος του εαυτού σας, που θα προσπαθήσει να συντηρήσει την υπάρχουσα κατάσταση. Συχνά θα έχετε την αίσθηση ότι προσπαθείτε να σαμποτάρετε τον ίδιο σας τον εαυτό.

Η συμβουλή μου είναι: προγραμματίστε, συνειδητοποιήστε γιατί κάνετε το καθετί και επιδιώξτε να διατηρήσετε τον έλεγχο της επιλογής σας. Αν κάποια στιγμή «σπάσετε», δεχτείτε ότι η αλλαγή του τρόπου ζωής είναι μια διαδικασία που χρειάζεται χρόνο. Πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας. Σκεφτείτε γιατί αποτύχατε και προσπαθήστε ξανά.

Πια ακριβώς είναι η ισογλυκαιμική διατροφή;

Η ισορροπία στη διατροφή βασίζεται στην πρόσληψη συνηθισμένων τροφών, συνδυάζοντας όμως σωστά τις πρωτεΐνες, τους υδατάνθρακες και τα λίπη. Περίπου το ένα τρίτο της ολικής πρόσληψης ενέργειας μπορεί να προέρχεται από υδατάνθρακες με χαμηλό και μέτριο Γλυκαιμικό Δείκτη (Γ.Δ.) και Φορτίο (Γ.Φ.), το ένα τρίτο από πρωτεΐνες και το ένα τρίτο από υγιεινά λίπη.

Πρόκειται βέβαια για ενδεικτική αναλογία και δεν σημαίνει όπ θα μετράτε τα γραμμάρια ή τις θερμίδες. Τα λίπη πρέπει να είναι κυρίως ακόρεστα και να προέρχονται κυρίως από φυτικά τρόφιμα (λάδι ελιάς ξηρούς καρπούς, αβοκάντο) και παχύ ψάρι (σολομός σαρδέλες πέστροφες σκουμπρί, κολιός).

Όλα τα λίπη που παραμένουν στερεά σε θερμοκρασία δωματίου είναι κορεσμένα και η πρόσληψή τους πρέπει να είναι περιορισμένη, ιδιαίτερα από ζωικά τρόφιμα. Το αλκοόλ πρέπει να περιορίζεται σε ένα ποτήρι κρασί με το γεύμα ή το δείπνο.

Η διατροφική πυραμίδα της ισογλυκαιμικής διατροφής

Η διατροφική πυραμίδα της ισογλυκαιμικής διατροφής

Ενας απλός τρόπος για να καταλάβουμε την ισογλυκαιμική διατροφή είναι με τη βοήθεια της διατροφικής πυραμίδας. Όπως βλέπετε, στη βάση της πυραμίδας υπάρχουν τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες με χαμηλό Γλυκαιμικό Δείκτη (Γ.Δ.) και Φορτίο (Γ.Φ.), όπως τα λαχανικά και τα όσπρια, καθώς και τα φρούτα με χαμηλό Γ.Δ./Γ.Φ.

Πιο ψηλά βρίσκονται οι πλούσιες σε πρωτεΐνες τροφές και τα ακόρεστα λίπη. Στην κορυφή της
πυραμίδας υπάρχουν οι υδατάνθρακες με υψηλό Γ.Δ. και Γ.Φ. (όπως είναι το άμυλο, η ζάχαρη) και το κορεσμένο ζωικό και φυτικό λίπος (π.Χ. βούτυρο και μαργαρίνες) καθώς και τα ζυμαρικά, το ρύζι, το ψωμί και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Το ΑΒΓ της ισογλυκαιμικής διατροφής

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.