Παρασκευή, 20 Μαΐου

Καλή λειτουργία του εντέρου με απλές συμβουλές

Καλή λειτουργία του εντέρου με απλές συμβουλές

Καλή λειτουργία του εντέρου με απλές συμβουλές

Παρακάτω σας δίνουμε απλές συμβουλές για την καλή λειτουργεία του εντέρου που ου περισσότεροι που τα εφάρμοσαν στην καθημερινότητά τους είδαν μεγάλη βελτίωση Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται η επίσκεψη σε γαστρεντερολόγο καθώς είναι αυτός που θα κάνει τη σωστή διάγνωση και θα σας δώσει το προσαρμοσμένο διαιτολόγιο, ανάλογα με τις ανάγκες της θεραπείας σας.

Το έντερό μας αποικίζεται από καλά και λιγότερο καλά βακτήρια Η ισορροπία τους, μπορεί να επηρεάσει καταλυτικά την ποιότητα ζωής μας είτε θετικά είτε αρνητικά. Γι’ αυτό και περίοπτη θέση από πλευράς διατροφής έχουν τα προβιοτικά. Ζωντανά ωφέλιμα βακτήρια συνήθως των γενών Bifldobacterium και Lactobacillus. Αυτά τρέφονται με φυτικές ίνες και διαθέτουν σημαντικές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Παράλληλα αυξάνουν τον όγκο των κοπράνων καν επιταχύνουν τον χρόνο διέλευσής τους από τα έντερα.




Οι σημαντικότερες διατροφικές πηγές τους είναι το γιαούρτι, και το κεφίρ. Συχνά όμως αυτές δεν επαρκούν για να ρυθμίσουν τη βακτηριακή ισορροπία στο παχύ έντερο. Σε καταστάσεις όπως οι προαναφερθείσες, γι’αυτό και η συμπληρωματική τους λήψη κρίνεται ιδιαίτερα βοηθητική

Το γαστρεντερικό μας σύστημα, αποτελούμενο από το στομάχι, το λεπτό και το παχύ έντερο. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις διατροφικές μας επιλογές και συνήθειες. Το έντερο είναι ο τελικός αποδέκτης των παραγώγων της πέψης των τροφών. Αυτά απορροφώνται εκεί και ο οργανισμός τα αξιοποιεί για τις ζωτικές του λειτουργίες και την παραγωγή ενέργειας, με ταυτόχρονη αποβολή των άπεπτων ή μη χρήσιμων συστατικών.

Η εύρυθμη λειτουργία και καλέ υγεία του εντέρου δεν είναι δεδομένη γιο όλους, καθώς διαταραχές όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, η νόσος του Crohn, η διάρροια και η δυσκοιλιότητα ταλαιπωρούν πολύ κόσμο. Ένας ακόμα παράγοντας που αποσυντονίζει τη σωστή εντερική λειτουργία είναι το έντονο στρες.

Τα κυριότερα συμπτώματα των διαταραχών αυτών είναι το κοιλιακό άλγος, το φούσκωμα, η δυσφαγία, η ναυτία και ο εμετός. Επίσης οι άνθρωποι που ταλαιπωρούνται από το έντερο τείνουν να έχουν χαμηλή ενέργεια, να νιώθουν συχνά κόπωση και κακή διάθεση. Υπάρχει και μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που ενώ δεν νιώθουν έντονα ή συχνά τα προαναφερθέντα συμπτώματα. Αντιλαμβάνονται το πρόβλημα στη λειτουργία του εντέρου τους, επειδή δεν μπορούν να χάσουν βάρος ή έχουν συμπτώματα κατάθλιψης και έλλειψη ενέργειας.

Η ποιότητα της ζωής των ανθρώπων που έχουν εντερική δυσλειτουργία, δυστυχώς επηρεάζεται όπως φυσικά και η καθημερινότητά τους. Για να αποφύγετε και να μειώσετε τις δυσάρεστες συνέπειες της μη διάσπασης των τροφών στο έντερο, είναι σημαντικό να προσθέσετε κάποιες τροφές και υγιεινές συνήθειες στη ζωή σας που θα βοηθήσουν αυτή τη διαδικασία.

Καλή λειτουργία του εντέρου με 10 απλές συμβουλές

01/ΤΡΩΤΕ ΑΡΓΑ

Αν τρώτε το φαγητό σας πολύ γρήγορα, καταπίνετε μεγαλύτερες ποσότητες αέρα, που στη συνέχεια φτάνει έως το έντερο σας και προκαλεί φούσκωμα. Μην τρώτε επομένως φαγητό στο πόδι και φροντίστε να μασάτε τις τροφές σωστά. Αυτό σημαίνει ότι θα μασάτε (μικρές μπουκιές) πολλές φορές και αργά.

02/ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΟ ΑΜΥΛΟ

Αντικαταστήστε σταδιακά τις τροφές που είναι πλούσιες σε σιτάρι, όπως τα ζυμαρικά και το ψωμί, με προϊόντα σικάλεως ή ολικής αλέσεως. Σύμφωνα με επιστημονική έρευνα, το 80% των ανθρώπων, δυσκολεύεται να χωνέψει το σιτάρι, το οποίο παραμένει στο στομάχι έως και 3 ημέρες.

03/ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΑ ΑΛΜΥΡΑ

Οι τροφές που περιέχουν πολύ αλάτι, όπως τα έτοιμα γεύματα, τα κέικ, τα μπισκότα και τα πατατάκια αποτελούν πηγή φουσκώματος. Αυτό συμβαίνει επειδή το νάτριο κάνει τα κύτταρα να κατακρατούν υγρά, γεγονός που σας κάνει να νιώθετε πρησμένοι και πιο κουρασμένοι.

04 /ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΑ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ

Το αέριο που περιέχεται σε όλα τα ανθρακούχα ποτά, όπως η cola, η μπύρα και το αεριούχο νερό, προκαλούν φούσκωμα. Αντικαταστήστε όλα αυτά με το νερό και αν μπορείτε να τοποθετήσετε φίλτρο νερού στη βρύση σας. Θα νιώσετε πολύ καλύτερα, στο οποίο μπορείτε να προσθέσετε φύλλα μέντας ή φέτες λεμονιού, που εκτός από ωραία γεύση θα σας ωφελήσει και στην πέψη.

05/ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑ ΓΕΥΜΑΤΑ

Για να αποφύγετε να έχετε φουσκωμένη κοιλιά, μετά το κυρίως γεύμα, μάθετε να τρώτε πολλές φορές την ημέρα, μικρές ποσότητες. Αυτό φυσικά, προϋποθέτει την κατανάλωση υγιεινών σνακ, μεταξύ των γευμάτων. Τρώτε πάντα ένα σνακ μεταξύ των γευμάτων, για να μην έχετε την αίσθηση της πείνας.

06/ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΟ ΣΤΡΕΣ

Μπορεί να σας ακούγεται περίεργο, αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό. Το στρες αυξάνει την παραγωγή της κορτιζόλης. Μιας ορμόνης δηλαδή, η οποία κάνει το σώμα να αποθηκεύει λίπος, κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς.

Καλή λειτουργία του εντέρου με 10 απλές συμβουλές

07/ΠΕΡΠΑΤΗΣΤΕ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΤΕΙΤΕ

Το καθημερινό περπάτημα λειτουργεί αποτελεσματικά, επειδή καίει τα αποθέματα λίπους, χωρίς να κουράζει το σώμα. Βοηθάει να μειωθούν τα επίπεδα της γλυκόζης, που μας παρέχονται με την πρόσληψη υδατανθράκων. Ένα ήπιο σε ρυθμό περπάτημα κάθε ήμερα, διάρκειας 20-30 λεπτών. Θα ωφελήσει στην κινητικότητα του εντέρου και θα σας ηρεμήσει σωματικά και ψυχικά.

08/ΡΟΦΗΜΑ ΠΙΚΡΑΛΙΔΑΣ

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι έχει λιποδιαλυτικές ιδιότητες και βοηθάει αποτελεσματικά στη γρήγορη απώλεια βάρους που επηρεάζει το στομάχι και κατ’ επέκταση το έντερο.

09/ΠΙΝΕΤΕ ΝΕΡΟ

Το μισό και παραπάνω βάρος του σώματος είναι νερό. Εκτός από τις τροφές που καταναλώνετε, για να διατηρείτε το σώμα σας υγιές. Πρέπει να πίνετε τουλάχιστον 5 ποτήρια νερό την ημέρα. Ειδικά όταν κάνει ζέστη. Πρέπει να αυξήσετε την ποσότητα του νερού που πίνετε. Περιστασιακά μπορείτε να καταναλώνετε και χυμούς φρούτων, τσάι και γάλα χωρίς λακτόζη .

10/ΚΑΛΑ ΛΙΠΑΡΑ

Τρώτε συχνά θρεπτικές τροφές που είναι πλούσιες πηγές σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3, όπως σολομός, σκουμπρί, σαρδέλες, ελιές, αβοκάντο κα.. Βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και του μεταβολισμού σας.

Και μερικές συμβουλές ακόμα…

ΚΑΦΕΣ – ΑΛΚΟΟΛ

Έντονη εντερική κινητικότητα προκαλεί ο καφές, το κακάο, το αλκοόλ και οι πολλοί χυμοί. Συνεπώς καλό είναι να αποφεύγονται σε περίπτωση φουσκώματος και δυσάρεστων γαστρεντερικών συμπτωμάτων.

ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ

Σε περίπτωση δυσκοιλιότητας, συστήνεται μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες. Εντοπίζονται σε προϊόντα ολικής αλέσεως όσπρια, λαχανικά και φρούτα. Γενικότερα, μια διατροφή επιβαρυμένη σε λιπαρά δύναται να δυσχεράνει την εντερική λειτουργία. Τα Ω3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και φαίνεται πως ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της ελκώδους κολίτιδας και της νόσου του Chron.

Καλή λειτουργία του εντέρου με 10 απλές συμβουλές

ΖΑΧΑΡΗ

Μειώστε στο ελάχιστο την πρόσληψη της ζάχαρης, γιατί φαίνεται, έστω και εμμέσως, να συνδέεται με παθήσεις του πεπτικού, αλλά και με τον καρκίνο του εντέρου.

ΑΣΒΕΣΤΙΟ

Διατηρήστε επαρκή πρόσληψη ασβεστίου μέσα από την κατανάλωση σχετικών τροφών ή ακόμη και συμπληρωμάτων, όποτε και αν αυτό κρίνεται απαραίτητο.

BITAMINH D

Διατηρήστε επαρκή επίπεδα της βιταμίνης D μέσω της διατροφής σας) και μέτριας έκθεσης στον ήλιο για 15-20 λεπτά την ημέρα, είτε μέσω συμπληρωμάτων, όποτε -και αν-αυτό κρίνεται απαραίτητο.

ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ

Εντάξτε στη διατροφή σας τα προβιοτικά από πηγές όπως είναι το γιαούρτι η το κεφίρ η ακόμη και από τα συμπληρώματα διατροφής, όποτε και αν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Πρόκειται για καλά βακτήρια που βοηθάνε στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών αλλά και στην αντιμετώπιση του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου.

ΛΙΠΑΡΑ – ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ

Μετριάστε την πρόσληψη λιπαρών τροφών όπως πίτσα, λουκάνικα, μπέικον, τηγανητές πατάτες, γιατί επιβραδύνουν την πεπτική διαδικασία. Κάνοντας το έντερο πιο επιρρεπές στη δυσκοιλιότητα και στα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου. Κάποια ποσότητα λίπους οπωσδήποτε θα πρέπει να τη λαμβάνουμε από τη διατροφή μας, καλό θα ήταν όμως να συνδυάζεται με τροφές που έχουν πλούσια περιεκτικότητα σε ίνες. ‘

Όσον αφορά στα γαλακτοκομικά το έντερο συνήθως ενοχλείται από το αγελαδινό γάλα, τη λακτόζη, τα κίτρινα τυριά, το ανθότυρο, το παγωτό, την κρέμα γάλακτος κα.

ΚΡΕΑΣ

Περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και αποφεύγετε τα επεξεργασμένα κρέατα (λουκάνικο, μπέικον κτλ). Γιατί συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου. Το μέγιστο μέχρι δύο φορές την εβδομάδα, σε λογική ποσότητα, η κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Προτιμήστε το άπαχο κρέας. Η ζωική πρωτεΐνη είναι βασική για μια ολοκληρωμένη διατροφή, τα πολύ λιπαρά κομμάτια όμως μπορεί να επηρεάσουν την πέψη. Προτιμήστε τα πιο άπαχα, όπως το φιλέτο χοιρινού, το κοτόπουλο και τη γαλοπούλα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Τρώτε, όσο μπορείτε, τις ίδιες ώρες τα γεύματα σας κάθε ημέρα καθώς αυτό θα «δημιουργήσει μνήμη» στον ρυθμό λειτουργίας του εντέρου σας και μετά από λίγο καιρό θα δείτε τα οφέλη του προγραμματισμού.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.