Τρίτη, 21 Μαΐου

Τροφική δυσανεξία: τι είναι; και πώς αντιμετωπίζετε;

Τροφική δυσανεξία: τι είναι; και πώς αντιμετωπίζετε;

Τροφική δυσανεξία: τι είναι; Με το πέρασμα του χρόνου ό οργανισμός μπορεί να αποκτήσει κάποια “ δυσανεξία ” σε συγκεκριμένα τρόφιμα και να μην καταφέρνει να τα χωνεύει. Τότε, ακολουθούν συνήθως συμπτώματα, όπως πονοκέφαλος, κατάθλιψη και κόπωση. Ανάμεσα στα πιο ύποπτα” τρόφιμα είναι κάποια ιδιαίτερα συνηθισμένα, όπως το γάλα, τα εσπεριδοειδή και το σιτάρι.




Πολλοί άνθρωποι, για παράδειγμα, παρουσιάζουν ξαφνικά μία έλλειψη λακτάσης. Πρόκειται για το ένζυμο που συμβάλλει στην πέψη της λακτόζης, του κυρίου σακχάρου που υπάρχει στο γάλα, γι’ αυτό και αυτοί οι άνθρωποι δεν καταφέρνουν να αφομοιώνουν τα γαλακτοκομικά.

Ο εντοπισμός των τροφίμων που προκαλούν δυσανεξία, δεν είναι απλή διαδικασία, γιατί συνήθως
ανάμεσα στην κατανάλωση του ” ένοχου” τροφίμου και την εμφάνιση των συμπτωμάτων μπορεί να μεσολαβήσουν ώρες ή και μέρες. Ακόμα, η δυσανεξία μπορεί να αφορά σε περισσότερα από ένα τρόφιμα.

Ύποπτα τρόφιμα

Τα τρόφιμα που δημιουργούν συχνότερα κάποια δυσανεξία, είναι:

  • το σιτάρι,
  • το γάλα της αγελάδας και τα παράγωγά του,
  • η σόγια,
  • τα εσπεριδοειδή,
  • ο καφές και άλλα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη,
  • το τσάι (εξαιτίας των τανινών),
  • οι ξηροί καρποί με σκληρό κέλυφος, κυρίως τα αράπικα φιστίκια.

Πώς αντιμετωπίζεται η τροφική δυσανεξία

Πρώτα από όλα, προσπαθήστε να εντοπίσετε το ένοχο τρόφιμο, που ευθύνεται για την αποδυνάμωση του οργανισμού σας. Κρατήστε ένα ημερολόγιο με το καθημερινό μενού σας για τουλάχιστον δύο βδομάδες, σημειώνοντας όσα τρώτε και πώς αισθάνεστε μετά από αυτά.

Επιλέξτε τουλάχιστον μία από τις βασικές ομάδες τροφίμων, όπως τα σιτηρά ή τα γαλακτοκομικά, και αποκλείστε την από τη διατροφή σας για τέσσερις βδομάδες. Εκείνη την περίοδο, καταναλώνετε τα υποκατάστατα τρόφιμα που αναφέρθηκαν πρωτύτερα. Χάρη στον προσωρινό αποκλεισμό κάποιων τροφίμων, το πεπτικό και το ανοσοποιητικό σας σύστημα θα έχουν τη δυνατότητα να ανακτήσουν τις δυνάμεις τους.

Προσοχή

Θυμηθείτε ότι η απομάκρυνση ενός πιθανού αλλεργιογόνου μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα, όπως κούραση ή πονοκέφαλο. Αν παρουσιάσετε συμπτώματα στέρησης και αισθανθείτε μία ισχυρή επιθυμία να καταναλώσετε το τρόφιμο που έχετε αποκλείσει από τη διατροφή σας, τότε θα πρέπει να κρατηθείτε για να παραχωρήσετε στο πεπτικό σας σύστημα το διάλειμμα που έχει ανάγκη.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *