Τετάρτη, 27 Μαΐου

Yoga diet και απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά!

Yoga diet και απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά!

Με yoga diet θα απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά, θα αποκτήσετε ενέργεια τρώγοντας… διαφορετικά!

Αλλάξτε νοοτροπία και δείτε το καθημερινό σας διαιτολόγιο αλλιώς, εφαρμόζοντας βασικές διατροφικές αρχές της yoga. Μάθετε να τρώτε για να ζείτε και δημιουργήστε τον καινούργιο σας -καλύτερο! εαυτό…





Όποιος ασχολείται σοβαρά και για πολλά χρόνια με τη yoga, σίγουρα ακολουθεί και την ανάλογη διατροφή. Ωστόσο, δεν υπάρχει μία και μόνο «διατροφή yoga»: η κεντρική φιλοσοφία και οι κατευθυντήριες γραμμές είναι παρόμοιες, αλλά ο τρόπος εφαρμογής, π.χ. αυστηρός ή πιο χαλαρός, και το ιδανικό διαιτολόγιο διαφέρουν ανάλογα με το σύστημα.

Για παράδειγμα, άτομα που κάνουν Hatha yoga είναι συνήθως πιο προσεκτικά στις επιλογές τους, ενώ άτομα που ασχολούνται με την Bhakti yoga τρώνε σχεδόν τα πάντα. Εντούτοις, πέρα από τις διαφορές και τις παραλλαγές, αποτελεί κοινή παραδοχή ότι η yoga έχει βοηθήσει χιλιάδες άτομα. Να επιτύχουν συναισθηματική και πνευματική ισορροπία αλλά και να χάσουν βάρος
μέσω του επαναπροσδιορισμού της σχέσης τους με το φαγητό. Χωρίς περίπλοκα μενού, χωρίς
υπολογισμούς θερμίδων, χωρίς ανελαστικές απαγορεύσεις, χωρίς πολύπλοκους κανόνες…

Τι είναι η yoga diet

Εάν δεν είστε ενημερωμένες γύρω από την κουλτούρα και τη φιλοσοφία της yoga, ίσως παραξενευτείτε με το πόσο σύγχρονες, απλές και ουσιαστικές είναι οι διατροφικές της αρχές αλλά και πόσο εύκολα μπορεί να γίνουν μόνιμος τρόπος διατροφής.

Το μόνο προαπαιτούμενο είναι η επιθυμία να ζήσετε μια καλύτερη ζωή που δεν χρειάζεται καν να κάνετε γυμναστική yoga, αν και σας το συστήνουμε ενθέρμως! Πολύ σύντομα θα ανακαλύψετε ότι η διατροφική yoga (διεθνώς: yoga diet) έχει πολλές κοινές ρίζες με τη δική μας πατροπαράδοτη διατροφή, αυτή που, αν και απολύτως ελληνική, συνηθίζουμε να αποκαλούμε «μεσογειακή».

Ένα λαχανικό, για παράδειγμα, έχει άλλες ιδιότητες όταν καταναλώνεται ωμό και άλλες όταν καταναλωθεί αφού πρώτα μαγειρευτεί. Ενώ ένα φρούτο έχει sattvic ιδιότητες μόνο όταν τρώγεται στην εποχή του και εφόσον βρίσκεται σε μια ενδιάμεση φυσιολογική κατάσταση ωρίμανσης.

Γι’ αυτό αποφεύγουμε όσο μπορούμε τρόφιμα και φαγητά που:

  • Προέρχονται από ζώα συμβατικής, εντατικής εκτροφής, όπως το κρέας και τα παράγωγά του, αλλά και τα ψάρια από ιχθυοκαλλιέργειες.
  • Μαγειρεύονται περισσότερο από ό,τι πρέπει ή σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, π.χ. τα τηγανητά.
  • Είναι πολύ ζεστά/καυτά, π.χ. οι πολύ καυτές σούπες.
  • Είναι τεχνητά πικρά, ξινά, ξηρά ή αλμυρά, π.χ. τα πολύ αλατισμένα.
  • Έχουν υποστείβιαία ζύμωση, όπως π.χ. κάποια αλκοολούχα ποτά.
  • Περιέχουν χημικά πρόσθετα, υπολείμματα φαρμάκων ή ορμόνες.
  • Διατηρούνται με χημικά συντηρητικά ή έχουν υποστεί ακτινοβόληση.
  • Είναι πολυεπεξεργασμένα, μπαγιάτικα, σαπισμένα ή εκτός της φυσιολογικής τους εποχής, π.χ. φρούτα πρώιμα ωριμασμένα.
  • Δεν είναι δημιουργήματα της φύσης, αλλά αποκλειστικά και μόνον του ανθρώπου, όπως π.χ. τα
    γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα.

Τα οφέλη της yoga diet

  • Αποκατάσταση βιοενεργειακής ισορροπίας.
  • Περισσότερη ευεξία και ζωτική ενέργεια.
  • Αρμονία ανάμεσα σε σώμα και πνεύμα.
  • Αυξημένη πνευματική διαύγεια.
  • Καλύτερη διαχείριση του άγχους, ψυχικά γαλήνη.
  • Έλεγχος των περιττών κιλών.
  • Αντιγήρανση και μακροβιότητα.
  • Νεανικό σφρίγος και οξύνοια νου ακόμα και σε προχωρημένη ηλικία!

Γνωρίστε τα διατροφικά χαρακτηριστικά της yoga diet

Η yoga diet βασίζεται στην κατανάλωση τροφίμων ανεπεξέργαστων ή πολύ αδρά επεξεργασμένων, ωμών ή ελάχιστα μαγειρεμένων, όπως π.χ. λαχανικά, φρούτα, ρύζι, όσπρια, ξηρούsς καρπούς, σπόρους, σούπες και αφειψήματα βοτάνων.

Όσοι την ακολουθούν απολύτως αυστηρά, διατρέφονται σχεδόν αποκλειστικά με τρόφιμα που χαρακτηρίζονται ως sattvic και εξαιρούν από το διαιτολόγιό τους: Τα ζωικά προϊόντα και ειδικά το κρέας, γιατί η κατανάλωσή του παραβιάζει την αρχή της .Αποφεύγουν επίσης το σκόρδο και το κρεμμύδι γιατί πιστεύουν ότι οδηγούν το σώμα σε κατάσταση σεξουαλικής διέγερσης. Τα μανιτάρια γιατί προκαλούν λήθη και θολή αντίληψη της πραγματικότητας. Την κόκκινη ντομάτα γιατί έχει το χρώμα τον αίματος. Σε κάποιες περιπτώσειs, το μέλι, γιατί θεωρούν ότι προέρχεται από τη βάναυση εκμετάλλευση των μελισσών.

Ενδεικτικές τροφές της yoga diet

ΟΜΑΔΑ ΤΡΟΦΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ

Καθημερινά τουλάχιστον μια μικρή μερίδα σε όλα τα βασικά γεύματα.

Αμάρανθος, βρόμη, γλυκοπατάτα, καλαμπόκι, κεχρί, κινόα, κολοκάσι, κριθάρι, ρύζι, σίκαλη, σιτάρι, φαγόπυρο, φύτρα δημητριακών, χαρούπι καθώς και προϊόντα αυτών, όπως π.χ. ζυμαρικά, πλιγούρι, νιφάδες πρωινού, ροφήματα.

ΟΣΠΡΙΑ

Σχεδόν καθημερινή κατανάλωση οσπρίων ή/και προϊόντων σόγιας.

ΛΑΧΑΝΙΚΑ, ΧΟΡΤΑ, ΦΡΟΥΤΑ

Καθημερινά πολλά διαφορετικά, κατά βάση ωμά ή πολύ ελαφρώς μαγειρεμένα (π.χ. στον ατμό).

Αγγουράκια, αγκινάρες, αντίδια, αρακάς, γλιστρίδα, καρότα, κολοκυθάκια, κουνουπίδι, λαχανάκια, λάχανο, μαρούλι, μπρόκολο, παντζάρι, ρόκα, σέλινο, σπανάκι, σπαράγγια, φασολάκια κ.ά. όλα φρέσκα. Βερίκοκα, γκρέιπ-φρουτ, δαμάσκηνα, καρπούζι, μανταρίνια, μήλα, πεπόνι, πορτοκάλια, ροδάκινα, ρόδια, σταφύλια, σύκα, φράουλες κ.ά. τα φρέσκα φρούτα να έχουν γλυκιά γεύση, ενώ τα ξερά να έχουν αποξηρανθεί με φυσικό τρόπο.

ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΚ ΣΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΛΑΙΑ

Ώριμοι, άψητοι και ανάλατοι συχνή κατανάλωση, μεγαλύτερη σε ημέρες χωρίς όσπρια. Χρήση
περιορισμένη.

Αμύγδαλα, ηλιόσποροι, καρύδα, καρύδια, κάστανα, κολοκυθόσποροι, κουκουνάρια, λιναρόσποροι, μακαντάμια, πεκάν, σουσάμι και προϊόντα αυτών όπως «βούτυρο» αμυγδάλου,«γάλα» αμυγδάλου, «γάλα» και «νερό» καρύδας, ταχίνι. Ελαιόλαδο, καρυδέλαιο, λινέλαιο, σουσαμέλαιο ι- αδρά επεξεργασμένα, προτιμότερο ψυχρής έκθλιψης.

ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ

Περιορισμένη κατανάλωση.

Βουτυρόγαλα, γάλα κατσικίσιο, γιαούρτι ζωντανό, τυριά όλα βιολογικής προέλευσης και φρέσκα.

ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ, ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΙ ΡΟΦΗΜΑΤΑ

Σε σαλάτες και άλλα φαγητά.Κατανάλωση κατά βούληση, προτιμότερο χωρίς προσθήκη γλυκαντικών.

Γλυκάνισο, κανέλα, κάρδαμο, κόλιανδρος, κουρκουμάς, κρόκος, μοσχοκάρυδο, μουστάρδα σπόροι, πιπερόριζα. Αφεψήματα βοτάνων, λάσι (γιαούρτι, νερό, αλάτι, μπαχαρικά), χυμοί λαχανικών, χυμοί φρούτων. Επίσης, «γάλα» και ροφήματα από δημητριακά, ξηρούς καρπούς, όσπρια ή σπόρους.

ΓΛΥΚΑΝΤΙΚΑ-ΓΛΥΚΑ

Περιστασιακή κατανάλωση, σε ελεγχόμενες ποσότητες.

Ζάχαρη ακατέργαστη, μέλι (βιολογικό, ακατέργαστο και μη θερμασμένο), σιρόπι σφενδάμου, στέβια, γλυκίσματα από φρούτα, γλυκίσματα με χαρούπι.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *