Τετάρτη, 27 Μαΐου

Αρχίζεις δίαιτα…ξανά; Δες πως θα τα καταφέρεις!

Αρχίζεις δίαιτα…ξανά; Δες πως θα τα καταφέρεις!

Ντρέπεσαι να δηλώσεις ότι αρχίζεις δίαιτα…ξανά; Εμπιστεύσου πρώτα τον εαυτό σου, και θα κάνουν το ίδιο και οι γύρω σου.




Ποιος μας προδίδει, τελικά;

Ανήκω κι εγώ στην τεράστια ομάδα γυναικών που παλεύουν διαρκώς με τον ίδιο τους τον εαυτό. Προσπαθώντας να τιθασεύσουν τη διάθεσή τους για κάτι γλυκό, κάτι αλμυρό, κάτι παραπάνω τελοσπάντων!

Είναι μια μάχη άνιση, γιατί δεν τρώμε πάντα για τον ίδιο λόγο, και με τον τρόπο ζούμε σπάνια τρώμε για τον αυτονόητο λόγο (γιατί πεινάμε, δηλαδή! ). Συνήθως ακολουθούμε ενστικτωδώς την περίφημη διαφημιστική ατάκα «…είναι καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς».

Το κάνουμε όταν μας εκνευρίζει ο σύντροφός μας και δεν θέλουμε να φτάσουμε στα άκρα- όταν πεισμώνουν τα παιδιά και δεν μας υπακούν.Όταν η συνάδελφός μας κάνει δημόσιες σχέσεις με τη δική μας δουλειά όταν η φίλη μας μας εκμεταλλεύεται όταν μας απατούν- όταν φοβόμαστε, όταν, όταν…

O κατάλογος είναι πραγματικά μακρύς. Πρόσθεσε και τη λαιμαργία, τους πειρασμούς σε κάθε γωνιά της πόλης. Την κουζίνα όπου περνάμε τόσες ώρες, τον αναπαυτικό καναπέ όπου «θρονιαζόμαστε» την ώρα του αγαπημένου μας σίριαλ και το συμπέρασμα βγαίνει μόνο του. Όλοι μας προδίδουν. Ίσως μάλιστα ο εαυτός μας λιγότερο από όλους.

Ματς με τον «άλλο» εαυτό μας

Το να διατηρούμε το βάρος μας σταθερό δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής. Ίσως και καθόλου, θα πρόσθετα εγώ. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι για τη λειτουργία του οργανισμού μας είναι προτιμότερο να μένει το βάρος μας σταθερό, ακόμα και αν είναι 3-5 κιλά πάνω από το ιδανικό.

Το συνηθισμένο φαινόμενο γιο-γιο ( 5 κιλά πάνω – 5 κάτω) καταπονεί το νευρικό, ψυχικό και πεπτικό σύστημα, και ο οργανισμός μας αντιδρά έντονα. Το πιθανότερο είναι γιατί o οργανισμός ενεργοποιείται κάθε φορά που θέλεις να αλλάξεις το βάρος σου και προσπαθεί να «προστατευτεί».

Έτσι αρχίζεις να έχεις νεύρα, λιγούρες, ατονία, ζαλάδες, προβλήματα με το έντερο, αϋπνίες ή υπνηλία, ανεξήγητη κόπωση και αίσθηση ότι κάτι δεν πάει καλά. Όλα αυτά τα συμπτώματα ως δια μαγείας υποχωρούν ή και εξαφανίζονται μόλις βάλεις ένα κομμάτι γλυκό ή πίτσα στο στόμα σου.

Αρχίζεις δίαιτα…ξανά; Δες πως θα τα καταφέρεις!

Κανείς δεν με πιστεύει (πια)!

Τι πρέπει να κάνουμε, λοιπόν, εγώ,και εσύ που έχεις το ίδιο πρόβλημα με τις δίαιτες;

  • Καταρχάς, καλό θα ήταν να συνειδητοποιήσεις ότι δεν «χρωστάς» να είσαι συνεπείς σε κανέναν άλλο, εκτός από τον εαυτό σου.
  • Να θυμάσαι ότι η σωστή διατροφή είναι η καλύτερη δίαιτα, και μπορείτε να την ακολουθείς για όλη σου τη ζωή.
  • Δεν οφείλεις να ανακοινώσεις σε όλους ότι κάνεις δίαιτα, αλλά θα σε βοηθήσει να το ξέρουν οι κοντινοί σου άνθρωποι.
  • Εξήγησε τους ότι παλεύεις με έναν «εθισμό» και δεν χρειάζεσαι τα καλοπροαίρετα (ή μη) σχόλιά τους όταν χαλάς τη δίαιτά σου. Χρειάζεσαι βοήθεια και συμπαράσταση.
  • Μην το βάζεις κάτω. Κάθε τι που αλλάζουμε στη ζωή μας θέλει προσπάθεια. Δεν είναι κακό ούτε σε κάνει λιγότερο σημαντική το να χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο. Ή περισσότερες προσπάθειες για να φτάσετε στο στόχο σου.
  • Βάζε ρεαλιστικούς στόχους, τόσο χρονικά όσο και σε επίπεδο βάρους.
  • Το να αδυνατίσεις δεν σημαίνει ότι θα αλλάξεις και σωματότυπο. Δεν χρειάζεται να γίνεις ο κλώνος της Κέιτ Μος ή οποιασδήποτε άλλης προβάλλεται από τα ΜΜΕ. Αυτό είναι μια συνήθης αλλά λανθασμένη αντίληψη.
  • Οφείλεις στον εαυτό σου να τον προσέχεις, να κάνεις συχνά εξετάσεις και να μάθεις να «ακούς» το σώμα σου, τρώγοντας όταν το έχεις πραγματικά ανάγκη. Έτσι, θα είναι πολύ πιο εύκολο να μην κάνεις παρασπονδίες.
  • Βάλε ένα απλό είδος άσκησης στο πρόγραμμά σου, π.χ. το περπάτημα.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *