Πρόγραμμα συνδυαστικής διατροφής βήμα-βήμα!

Πρόγραμμα συνδυαστικής διατροφής βήμα-βήμα

Το πρόγραμμα συνδυαστικής διατροφής χωρίζετε σε τρεις ομάδες. Σήμερα θα δεις έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις τροφές που ανήκουν στην κάθε ομάδα.




Ο βασικός κανόνας που πρέπει να ακολουθήσεις είναι να μη συνδυάζεις στο ίδιο γεύμα τρόφιμα από την ομάδα των υδατανθράκων με τρόφιμα από την ομάδα των πρωτεϊνών. Μπορείς όμως άνετα να συνδυάσεις τα γεύματα από την ομάδα των υδατανθράκων ή των πρωτεϊνών με τρόφιμα της ουδέτερης ομάδας.

Η ομάδα των πρωτεϊνών περιλαμβάνει

  • όλα τα είδη κρέατος μαγειρεμένα, όπως. π.χ., το μοσχάρι, το αρνί και το κατσίκι. Το χοιρινό κρέας δε συνιστάται
  • όλα τα είδη πουλερικών
  • τα αλλαντικά και τα λουκάνικα μαγειρεμένα, .π.χ τα διάφορα είδη λουκάνικων, το κορνμπίφ, το βραστό ζαμπόν, τα αλλαντικά από πουλερικά.
  • τα μαγειρεμένα ψάρια (όχι τα καπνιστά) και τα οστρακοειδή και τα μαλάκια μαγειρεμένα
  • τα προϊόντα της σόγιας, π.χ. το τόφου, η σάλτσα σόγιας και το ψωμί από σόγια
  • τα αυγά
  • το γάλα (ανεξαρτήτως περιεκτικότητας σε λιπαρά)’
  • τα τυριά με λιπαρά ως 50%
  • οι μαγειρεμένες ντομάτες
  • τα ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, π.χ. το λευκό και το κόκκινο κρασί αλλά και η σαμπάνια
  • τα τσάγια από φρούτα
  • τα κόκκινα φρούτα του δάσους, π.χ. φράουλες, μούρα (εξαιρούνται τα μύρτιλλα)
  • τα φρούτα με πυρήνα, π.χ. αχλάδια,(εξαιρούνται τα γλυκά, τραγανά μήλα)
  • τα φρούτα με σκληρό κουκούτσι, π.χ. δαμάσκηνα, βερίκοκα, ροδάκινα, κεράσια
  • τα εσπεριδοειδή, π.χ. λεμόνια, πορτοκάλια, γκρέιπ-φρουτ
  • τα εξωτικά φρούτα (εξαιρούνται οι μπανάνες).(Κατά το δρα Hay, τα διάφορα είδη φρούτων με όξινες ουσίες ανήκουν στην ομάδα των πρωτεϊνών. Σύμφωνα με το δικό μου διαχωρισμό όμως, έχει αποδειχτεί καλύτερο να καταναλώνουμε μικρές ποσότητες από τα φρούτα αυτά και μόνο μαζί με το γάλα και τα προϊόντα του και όχι με άλλα τρόφιμα αυτής της ομάδας.)

Η ουδέτερη ομάδα

  • τα λίπη, π.χ. τα λάδια (προτιμάμε τα λάδια που προέρχονται από ψυχρή σύνθλιψη), οι μαλακές μαργαρίνες με υψηλό ποσοστό σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και το βούτυρο
  • τα γαλακτοκομικά προϊόντα, κατά προτίμηση το γιαούρτι και το ξινόγαλο
  • η κρέμα γάλακτος-
  • τα τυριά με ελάχιστα λιπαρά 60%
  • τα άσπρα τυριά, π.χ. η φέτα, το ανθότυρο, η μοτσαρέλα, το cottage cheese
  • τα ωμά και τα καπνιστά αλλαντικά-
  • το ωμό κρέας, π.χ. το tartar (γενικά όμως το ωμό κρέας δε συνιστάται)
  • τα ωμά ή μαριναρισμένα ή καπνιστά ψάρια, π.χ. καπνιστός σολομός, καπνιστή πέστροφα κτλ.
  • τα ακόλουθα είδη σαλάτας και λαχανικών: μελιτζάνα αγκινάρα, μπρόκολο, κουνουπίδι, πράσινα φασολάκια, αρακάς, μάραθος, αγγούρι, σκόρδο, ραπανάκια,πράσο, φρέσκο καλαμπόκι, καρότα, πιπεριές, ρέβα, παντζάρια, κόκκινο λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών, σέλερι, σπαράγγια, σπανάκι, ωμές ντομάτες, άσπρο λάχανο, κρεμμύδια, κολοκυθάκια, κινέζικο λάχανο, όλα τα ήδη μανιταριών και όλες οι πράσινες σαλάτες.
  • τα βλαστάρια
  • τα μυρωδικά και τα μπαχαρικά
  • οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, π.χ. φουντούκια, αμύγδαλα, σουσάμι, ηλιόσποροι εξαιρούνται τα φιστίκια)
  • τα μύρτιλλα
  • οι μαύρες σταφίδες-
  • οι ελιές
  • οι κρόκοι των αυγών
  • η μαγιά
  • τα διάφανα αλκοολούχα ποτά με υψηλή περιεκττκότητα αλκοόλ
  • τα αφεψήματα
  • η ζελατίνα.

Η ομάδα των υδατανθράκων

  • τα δημητριακά, π.χ. το αποξηραμένο καλαμπόκι, αναποφλοίωτο ρύζι
  • το πλιγούρι
  • τα προϊόντα από αλεύρι ολικής αλέσεως, π.χ. ψωμί και ζυμαρικά ολικής αλέσεως
  • τα παρακάτω φρούτα και λαχανικά: πατάτες, λαχανίδα, μπανάνα, αποξηραμένα φρούτα (εκτός από τις σταφίδες, που ανήκουν στην ουδέτερη ομάδα αντιθέτως όμως οι μαύρες σταφίδες ανήκουν στην ομάδα των υδατανθράκων), φρέσκοι χουρμάδες, φρέσκα σύκα και τραγανά, γλυκά μήλα.
  • τα παρακάτω γλυκαντικά μέσα: φρουκτόζη (φυτικό γλυκαντικό χωρίς προσθήκη ζάχαρης), μέλι και άλλα φυτικά γλυκαντικά εκτός από τη ζάχαρη
  • διάφορα τρόφιμα, π.χ. πατατάλευρο, κορνφλάουρ η μπίρα.

Στο πρόγραμμα συνδυαστικής διατροφής δε συνιστώνται

  • το άσπρο αλεύρι και τα προϊόντα που παράγονται με αυτό, όπως, π.χ., το άσπρο ψωμί, τα γλυκά με αλεύρι και τα άσπρα ζυμαρικά
  • το αποφλοιωμένο ρύζι
  • η ζάχαρη και τα γλυκαντικά μέσα που δεν αναφέρονται παραπάνω και τα προϊόντα που παράγονται με αυτά, π.χ. γλυκά και μαρμελάδες-
  • τα έτοιμα φαγητά και οι κονσέρβες
  • τα αποξηραμένα όσπρια
  • τα φιστίκια
  • τα κόκκινα μύρτιλλα
  • το χοιρινό κρέας και τα προϊόντα που παράγονται με αυτό
  • το ωμό κρέας
  • το ωμό ασπράδι των αυγών
  • η έτοιμη μαγιονέζα και το ξίδι με υψηλή οξύτητα
  • τα σκληρά λίπη, π.χ. πολλά είδη σκληρής μαργαρίνης για μαγείρεμα
  • το μαύρο τσάι, ο καφές, το κακάο και τα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

Τα παραπάνω τρόφιμα δε συνιστώνται στο πρόγραμμα συνδυαστικής διατροφής. Είναι όμως δικό μας θέμα αν θα τα αποφεύγουμε τελείως ή θα τα καταναλώνουμε σε μικρές ποσότητες.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ



Barbara Liosi

Το beauty-secrets.gr είναι ένα beauty blog με μυστικά ομορφιάς για τη μόδα και το μακιγιάζ.Όμορφα μυστικά για το πρόσωπο το σώμα και τα μαλλιά.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.