Παρασκευή, 20 Μαΐου

Ντομάτα για μακροζωία: Το ευλογημένο φυτό!

Ντομάτα για μακροζωία: Το ευλογημένο φυτό!

Ντομάτα για μακροζωία: Το ευλογημένο φυτό!

Ντομάτα για μακροζωία. Ευλογημένο φυτό η ντομάτα, αρκεί να έχει μεγαλώσει στην εποχή της και να μην έχει δεχτεί φυτορμόνες. Γενικά, η ντομάτα είναι χωνευτική και επειδή περιέχει σίδηρο πολύ θρεπτική για τα παιδιά. Ακόμη, οι ειδικοί τη συστήνουν σαν πολύ ευεργετική τροφή (όχι σαν φάρμακο) σε όσους υποφέρουν από αρθριτικά, πέτρες στην κύστη, συκώτι, νεφρά, διαβήτη και μολυσματικές καταστάσεις.




100 γρ. ντομάτες περιέχουν: Θερμίδες: 2ο Βιταμίνες: Β1 , Β2, Β3, Β6, 0, Ε, Φολικό οξύ βασικά Μέταλλα: Κάλιο, Φώσφορο, Ασβέστιο, Νάτριο, Μα-γνήσιο, Σίδηρο

Ντομάτα για μακροζωία

Το λυκοπένιο και οι ντομάτες βρέθηκαν στο επίκεντρο των ειδήσεων το 1995. Τη χρονιά εκείνη ο “Εντουαρντ Τζοβανούτσι από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ στις ΗΠΑ ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μιας μακροχρόνιας μελέτης. Σύμφωνα με αυτά, η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας προϊόντων που προέρχονται από την ντομάτα μειώνει την πιθανότητα των αντρών να προσβληθούν από καρκίνο του προστάτη.

Τον ίδιο χρόνο η Τζούντι Ριμπάγια Μερκάντο από το Πανεπιστήμιο Ταφτς στη Βοστόνη δημοσίευσε μια μελέτη που έδειχνε ότι: Η υπεριώδης ακτινοβολία καταστρέφει το λυκοπένιο που υπάρχει στην επιδερμίδα. Αυτό ισχύει επειδή το λυκοπένιο είναι ένας… μάρτυρας. Προκειμένου να εξαλείψει τις ελεύθερες ρίζες, θυσιάζεται το ίδιο. Και καθώς το σώμα μας δεν μπορεί να κατασκευάσει αυτή τη θαυμάσια χημική ουσία, το δίδαγμα που προκύπτει είναι: τρώτε πολλές ντομάτες.

Επειδή το λυκοπένιο διαλύεται στα λίπη, συσσωρεύεται σε πολλά όργανα του σώματος και κυρίως στο ήπαρ, στους πνεύμονες και στον προστάτη. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι μια διατροφή πλούσια σε λυκοπένιο μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών ασθενειών σε αυτά τα όργανα, ενώ βοηθά στην αποφυγή της στεφανιαίας νόσου.

Ντομάτα για μακροζωία: Το ευλογημένο φυτό!

Μια ασυνήθιστη μελέτη δείχνει πώς το λυκοπένιο μας βοηθά να ζήσουμε περισσότερο και όχι απλώς να γεράσουμε πιο αργά. Η μελέτη αυτή έγινε στο πλαίσιο ενός τεράστιου ερευνητικού προγράμματος γνωστού ως έρευνα σε Μοναχές, που διεξήγαγε το Εθνικό Ινστιτούτο για τη Γήρανση στις ΗΠΑ.

Η μελέτη έγινε σε 94 μοναχές, όλες από 77 ως 99 ετών, που ζούσαν στην ίδια μονή. Οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα του λυκοπενίου στο αίμα των καλογριών μέσα σε μία εξαετία. Βρήκαν ότι το 70% των καλογριών που είχαν υψηλά επίπεδα λυκοπενίου συνέχιζαν να ζουν μέχρι το τέλος της μελέτης, ενώ μόλις το 13% από όσες είχαν μικρότερα επίπεδα επέζησαν.

Πολλοί γιατροί και ερευνητές θεωρούν αυτά τα αποτελέσματα ενθαρρυντικά. Ωστόσο, σπεύδουν να επισημάνουν ότι χρειάζεται περαιτέρω επιβεβαίωση των ευρημάτων ώστε να μην υπάρξει τάση να λαμβάνονται συμπληρώματα διατροφής με λυκοπένιο.

Ντομάτα για μακροζωία: Το ευλογημένο φυτό!

Όπως συμβαίνει και με πολλά αντίστοιχα χάπια, δεν έχει διαπιστωθεί αν η χορήγηση λυκοπενίου μέσω συμπληρωμάτων διατροφής έχει την ίδια αξία με τη λήψη του μέσω της διατροφής. Επιπλέον, τα χάπια λυκοπενίου είναι ακριβά  αφήστε που η σάλτσα ντομάτας είναι πολύ πιο νόστιμη.

Το επιστημονικό πείραμα

Το λυκοπένιο είναι η ουσία που βρίσκεται στις ντομάτες και προστατεύει την επιδερμίδα μας
από την υπεριώδη ακτινοβολία. Μπορούμε άραγε να ωφεληθούμε τρώγοντας ντομάτες; Αποφασίσαμε να ελέγξουμε τις επιπτώσεις που έχει το λυκοπένιο από τη σάλτσα ντομάτας.

Συνεργαστήκαν με τη δρα Λέσλι Ρόουντς, λέκτορα Δερματολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, και τον Μαρκ Μπιρτς-Μάκιν, καθηγητή Μοριακής Δερματολογίας στο Πανεπιστήμιο του Νιούκασλ. Βρήκαν 23 γυναίκες ηλικίας από 20 έως 50 ετών που ήθελαν να πάρουν μέρος στο πείραμά.

Καμία από τις συγκεκριμένες γυναίκες δεν είχε ιδιαίτερα ευαίσθητη επιδερμίδα και καμία δεν κάπνιζε. Χώρισαν τις εθελόντριες σε δύο ομάδες. Στην πρώτη ομάδα χορηγούσαν καθημερινά μία μερίδα ντοματοπολτό (55 γραμμάρια) που περιείχε περίπου 16 ml λυκοπενίου, μαζί με 10 γραμμάρια ελαιόλαδο.

Ντομάτα για μακροζωία: Το ευλογημένο φυτό!

Στη δεύτερη ομάδα χορηγούσαν καθημερινά 10 γραμμάρια ελαιόλαδο. Οι εθελόντριές ενέταξαν τις πιο πάνω μερίδες στην κανονική διατροφή τους. Στην αρχή του πειράματος αλλά και στο τέλος, εκθέσαν τμήμα της επιδερμίδας των γλουτών τους σε υπεριώδη ακτινοβολία. Υπολογίσανε την επίπτωση της ακτινοβολίας μετρώντας την ποσότητα του εγκαύματος (του ερυθήματος) που προκάλεσε.

Για τη μέτρηση αυτή χρησιμοποιήσαν μια ειδική συσκευή, η οποία εξετάζει το χρώμα της επιδερμίδας. Μετρήσαν επίσης την επίπτωση της ακτινοβολίας σε μοριακό επίπεδο χρησιμοποιώντας μια προηγμένη τεχνική που υπολόγιζε τη βλάβη που υφίσταται το DΝΑ στα κύτταρα της επιδερμίδας.

Δυστυχώς η ανάλυση της βλάβης του DNA δεν είχε ολοκληρωθεί ώστε να συμπεριληφθεί σε αυτό το βιβλίο. Ωστόσο, η έκταση του ερυθήματος είχε μειωθεί παραπάνω από το μισό ως αποτέλεσμα της λήψης λυκοπενίου.  Οι ειδικοί είπαν ότι παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση στην προστασία της επιδερμίδας, σαφές αποτέλεσμα του λυκοπενίου που υπήρχε στη διατροφή.

Όπως συμβαίνει και με τόσο πολλά άλλα πράγματα στη ζωή, η φροντίδα της επιδερμίδας μας είναι θέμα ισορροπίας. Αν υπάρχει υπερβολικά μεγάλη προστασία από τον ήλιο, ο οργανισμός μας μπορεί να μη λαμβάνει αρκετή ποσότητα βιταμίνης D.

Από την άλλη, η ανεπαρκής προστασία ισοδυναμεί με κίνδυνο για καρκίνο του δέρματος και πρόωρη γήρανση. Με όποιο τρόπο κι αν καταφέρετε να ισορροπήσετε τη λήψη της ηλιακής ακτινοβολίας, αξίζει σίγουρα να συνεχίσετε να τρώτε ντομάτες.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: για την επιδερμίδα

Αν θέλετε να δοκιμάσετε την ίδια διατροφή με τις εθελόντριές στο πλαίσιο της μελέτης, πρέπει να τρώτε καθημερινά 16 mg λυκοπενίου, καταναλώνοντας μία από τις παρακάτω τροφές:

  • Ντοματοπολτός 55 γρ, (3 κουταλάκια περίπου)
  • Φρέσκες ωμές ντομάτες 600 γρ. (7-8 μέτριες ντομάτες)
  • Ντοματόσουπα σε κονσέρβα 300 ml (μικρό κύπελλο ή μπολ)
  • Χυμός ντομάτας 200 ml (μικρό ποτήρι)
  • Ντομάτες σε κονσέρβα 400 (1 κονσέρβα περίπου)
  • Λιαστές πομάτες 40 γρ
  • Σάλτσα ντομάτας 100 ml (6-7 κουταλιές)

Το μαγείρεμα και η κατεργασία (πχ, το ψιλοκόψιμο) βοηθούν να βελτιωθεί η απορρόφηση του
λυκοπενίου, Το ίδιο συμβαίνει και με την προσθήκη λίγου λαδιού.

Δοκιμάστε τις παρακάτω τροφές που έχουν ανάλογη περιεκτικότητα σε λυκοπένιο.

  • Κόκκινο γκρέιπ φρουτ 3 γκρέιπ φρουτ
  • Χυμός γκουάβα 300 -ml (ένα μέτριο ποτήρι)
  • Καρπούζι 350 γρ. (περίπου το 1/4 του πεπονιού)

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.