Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου

7 παθήσεις που θεραπεύει το καλοκαίρι

παθήσεις που θεραπεύει το καλοκαίρι-1
Ανακαλύψτε ποιες είναι οι 7 παθήσεις που θεραπεύει το καλοκαίρι και‚πως μπορείτε να εκμεταλλευτεί την εποχή για να γίνετε καλά.
Ακούγεται μη επιστημονικό και περίεργο, αλλά οι εποχές μπορούν να βοηθήσουν σε πολλά προβλήματα υγείας, καθώς ελέγχουν τους βιορυθμούς μας.Κατ’ επέκταση λοιπόν μπορούν να επέμβουν και στον οργανισμό μας. Ειδικό το καλοκαίρι, που το φως,η ζέστη και οι ευεργετικές ιδιότητες του ήλιου και της θάλασσας είναι δυνάμεις   όχι μόνο ζωογόνες αλλά και θεραπευτικές.


Μάλιστα,οι μορφές παθήσεων όπου το καλοκαίρι μπορεί να πάρει τη θέση ενός διακριτικού αλλά αποτελεσματικού γιατρού εκτείνονται σε τόσο ευρεία γκάμα που θα κάνουν ακόμα και όσους προτιμούν το χειμώνα να αρχίσουν να βλέπουν το καλοκαίρι με άλλο μάτι. Πάντα όμως με γυαλιά ηλίου!

1.Δερματίτιδα:

Ένα νόσημα που παρουσιάζει σημαντική ύφεση το καλοκαίρι και το οποίο επανεμφανίζεται συνήθως τις πρώτες μέρες του φθινοπώρου είναι η σμηγματορροϊκή δερματίτιδα.

Πως σας βοηθάει το καλοκαίρι:Το καλοκαίρι δρα πολύ αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της ασθένειας, με δύο τρόπους. Ο πρώτος έχει να κάνει με τις ακτίνες του ήλιου, οι οποίες εμποδίζουν την ανάπτυξη του μύκητα και καταστέλλουν τη δράση του. Ο δεύτερος έχει να κάνει με το γεγονός ότι η δερματίτιδα έχει άμεση σχέση με την ψυχολογική διάθεση τον ατόμου. Πιθανότατα λοιπόν η βελτίωση που παρατηρείται το καλοκαίρι συνδέεται με την καλύτερη διάθεση που προκαλούν η αυξημένη ηλιοφάνεια και οι καλοκαιρινές διακοπές.

Τι μπορείτε να κάνετε: Η ηλιοθεραπεία έχει ευεργετικά αποτελέσματα. ‘Όμως, θα πρέπει να γίνει μόνο ύστερα από συμβουλή του γιατρού σας, με τον τρόπο και τη διάρκεια που εκείνος θα υποδείξει.

2.Εποχική Συναισθηματική Διαταραχή:

Πρόκειται για μια υποκατηγορία των διαταραχών της διάθεσης, η οποία φαίνεται να επηρεάζεται άμεσα από την ποσότητα του φωτός στο περιβάλλον. Οι ασθενείς εμφανίζουν χαρακτηριστικά κατάθλιψης, κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα, τα οποία όμως εξαφανίζονται την άνοιξη και το καλοκαίρι.Οι ασθενής έχουν  διαρκές αίσθημα κόπωσης, αισθήματα ενοχής, μειωμένη αυτοσυγκέντρωση, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις ο ασθενής μπορεί να παρουσιάσει ακόμη και τάσεις αυτοκαταστροφής».

Πώς σας βοηθάει το καλοκαίρι: Η βασική αιτία εκδήλωσης αυτής της ψυχικής νόσου εξηγεί τη σημαντική συμβολή των καλοκαιρινών μηνών στη θεραπεία της.Έχει διαπιστωθεί ότι τα άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη παρουσιάζουν μειωμένα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Η σεροτονίνη είναι χημική ουσία, απαραίτητη για τη λειτουργία του νευρικού συστήματος, η οποία έχει μεταξύ άλλων και ρόλο νευροδιαβιβαστή. Οι νευροδιαβιβαστές είναι ουσίες Οι οποίες βοηθούν στην επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ διαφόρων ομάδων λειτουργικών κυττάρων του εγκεφάλου. Είναι δεδομένο ότι η αύξηση του ηλιακού φωτός το καλοκαίρι αυξάνει σημαντικά την παραγωγή σεροτονίνης, οπότε έχουμε ύφεση ή ακόμα και εξάλειψη της συγκεκριμένης ψυχικής διαταραχής.

Τι μπορείτε να κάνετε: Μισή ώρα με σαράντα λεπτά έκθεσης στον ήλιο την ημέρα (π.χ. κάνοντας έναν περίπατο στο φως) φαίνεται ότι αρκούν. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, φροντίστε να εισέρχεται όσο περισσότερο φως γίνεται στο σπίτι ή στον επαγγελματικό χώρο σας: τα μικρά παράθυρα και τα υποφωτισμένα δωμάτια είναι οι υποσυνείδητοι «δολιοφθορείς» της διάθεσής σας. Αν ο χώρος όπου περνάτε αρκετές ώρες δεν φωτίζεται επαρκώς, ανάψτε τα φώτα, ακόμα και αν είναι ημέρα. Οι λάμπες δεν πιάνουν το φάσμα των ηλιακών ακτίνων, πάντως έχουν θετική επίδραση.

3.Καρκίνος του στήθους:

Δεν είναι ακόμη γνωστός ο ακριβής μηχανισμός με τον οποίο ο ήλιος ίσως συμβάλλει στην αποφυγή ή στην αντιμετώπιση των καρκινικών όγκων στους μαστούς. ‘Όμως, η επιστημονική κοινότητα, ύστερα από έρευνες διαπίστωσε,ότι μικρότερος αριθμός περιπτώσεων καρκίνου του μαστού είναι στις νότιες χώρες, συγκριτικά με τις βόρειες.

Πως βοηθάει το καλοκαίρι:Ο καλοκαιρινός ήλιος έχει ένα καθαριστικό και εξαγνιστικό αποτέλεσμα στον οργανισμό.
Τι μπορείτε να κάνετε: Για την περίπτωση των κακοηθών όγκων συνιστάτε ηλιοθεραπεία, αλλά με μέτρο. Οι γυναικολόγοι συνιστούν στις γυναίκες, όταν πηγαίνουν για μπάνιο, να βγάζουν το πάνω μέρος του μαγιό τους για δέκα λεπτά. Προς το τέλος του καλοκαιριού  τέλη Αυγούστου και Σεπτέμβριο αυτό μπορεί να γίνει ένα τέταρτο ή και είκοσι λεπτά την ημέρα. Αυτό όμως πρέπει να το κάνουν μόνο την περίοδο του καλοκαιριού. Τον υπόλοιπο χρόνο θα πρέπει να φορούν διαρκώς στηθόδεσμο».

4.Κεφαλαλγίες:

Ονομάζονται και κεφαλαλγίες μυϊκής συστολής, και το καλοκαίρι δείχνουν να υποχωρούν αισθητά.Πρόκειται για ψυχοσωματική ασθένεια, που αποδίδεται κυρίως σε υψηλά επίπεδα έντασης και στρες. Χαρακτηρίζεται από ένα μονότονο, οξύ πόνο που εντοπίζεται στις δύο πλευρές του μετώπου ή στο πίσω μέρος του λαιμού. Συνήθως συνοδεύεται από ναυτία και τάση για εμετό.Δεν πρέπει να τη συγχέουμε με την ημικρανία.

Πώς σας βοηθάει το καλοκαίρι: Αποτελεί την καλύτερη θεραπεία από μόνο του, διότι η ζέστη προκαλεί αγγειοδιαστολή, χαλαρώνοντας τα σφιγμένα αγγεία που προκαλούν τον πόνο και επιφέροντας, ταυτόχρονα, την καλύτερη αιμάτωση τους». Τι μπορείτε να κάνετε: Η ήπια έκθεση στον ήλιο μπορεί να σας ανακουφίσει από τον πόνο. Φροντίστε όμως να αποφεύγετε τις ώρες που ο ήλιος είναι πιο δυνατός, δηλαδή μεταξύ 11.00 π.μ. και 15.00 μ.μ., ή αμέσως μετά το γεύμα, γιατί θα έχετε αντίθετα αποτελέσματα.

5.Οστεοπόρωση:

Από τη στιγμή που εμφανίζεται σε μία στις τρεις γυναίκες και σε έναν στους δώδεκα άνδρες, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας μπορεί να αναφέρεται σε αυτήν ως η «σιωπηλή επιδημία».

Πώς σας βοηθάει το καλοκαίρι: Όπως εξηγούν οι ιδικοί «η οστεοπόρωση προκαλείται από την αδυναμία του οργανισμού να απορροφήσει και να συγκρατήσει το ασβέστιο που προσλαμβάνει. Η βιταμίνη D κάνει ακριβώς αυτή τη δουλειά, βοηθώντας την απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό. Βιταμίνη D μπορούμε να πάρουμε από τις τροφές, τη μεγαλύτερη ποσότητα όμως τη λαμβάνουμε κυρίως από τον ήλιο, όταν εκείνος, μέσω του δέρματος, μετατρέπει την προβιταμίνη σε βιταμίνη D». Το καλοκαίρι δρα ευεργετικά και με ένα δεύτερο μηχανισμό. ‘Όπως εξηγούν οι ιδικοί , «η οστεοπόρωση δεν είναι νόσος έλλειψης ασβεστίου, αλλά εκδηλώνεται όταν ο οργανισμός δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει. Η πάθηση μπορεί να επέλθει όταν υπάρχει έλλειψη οιστραδιόλης, ορμόνης που παράγεται στις ωοθήκες και η οποία έχει «αναλάβει» να παίρνει το ασβέστιο από το αίμα και να το εναποθέτει στα οστά. Λόγω έλλειψης της συγκεκριμένης ορμόνης, το ασβέστιο, αν και κυκλοφορεί στο αίμα, δεν μπορεί να φτάσει στα οστά. Το καλοκαίρι, με τη μεγάλη και έντονη ηλιοφάνεια, έχουμε αύξηση της θερμοκρασίας τόσο του σώματος όσο και των ωοθηκών, με αποτέλεσμα να λειτουργούν καλύτερα και να παράγουν περισσότερη οιστραδιόλη».

Τι μπορείτε να κάνετε: ‘Όπως συμβουλεύουν οι ιδικοί, «το καλλίτερο είναι να συνδυάσετε τον ήλιο με το περπάτημα ή και με το κολύμπι, αφού ο ήλιος είναι πιο έντονος μέσα στη θάλασσα από ό,τι έξω από αυτήν. Στην πραγματικότητα, το νερό της θάλασσας λειτουργεί ταυτόχρονα ως φίλτρο αλλά και ως φακός. Δηλαδή, φιλτράρει το φάσμα των ακτίνων.

6.Προβλήματα γονιμότητας

Η καλοκαιρινή ζέστη αυξάνει σημαντικά τη γονιμότητα,ενώ βοηθάει στην αποφυγή προβλημάτων που σχετίζονται με αυτή.
Πως βοηθάει το καλοκαίρι: ‘Όπως αναφέρουν οι ιδικοί,το ζεστό κλίμα παίζει σημαντικό ρόλο δεν είναι τυχαίο το ότι στην Ελλάδα η περίοδος έρχεται στις κοπέλες περίπου στο ενδέκατο έτος της ηλικίας τους, σε χώρες της βόρειας Ευρώπης στα δεκαπέντε ή ακόμα και στα δεκαέξι, ενώ Αφρική υπάρχουν περιπτώσεις όπου η περίοδος έχει ξεκινήσει σε κορίτσια πέντε ή έξι ετών.Γενικότερα η ζέστη ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημά και ο οργανισμός κινητοποιεί τους δικούς του μηχανισμούς αυτοθεραπείας, με αποτέλεσμα να διορθώνει οποιαδήποτε μικροπροβλήματα, είτε στην ωορρηξία και την ποιότητα του ωαρίου, είτε στην εμφύτευσή του στο ενδομήτριο.

Τι μπορείτε να κάνετε: Κολυμπήστε!Οι γυναικολόγοι συνιστούν το κολύμπι στη θάλασσα, διότι αποτελεί ιδανική άσκηση αφού τονώνει την κυκλοφορία του αίματος ενισχύοντας τη μεταφορά τον οξυγόνου και των θρεπτικών στοιχείων προς τα διάφορα όργανα».

Πού αλλού βοηθάει: Η λογική έκθεση στον ήλιο και το κολύμπι κάνουν καλό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, τόσο στη μητέρα όσο και στο έμβρυο. Επίσης, η κολύμβηση αυξάνει το μυϊκό τόνο, βοηθώντας τη γυναίκα, αφού γεννήσει, να επανακτήσει το σώμα που είχε πριν από την εγκυμοσύνη. Ακόμη, αυξάνει την παραγωγή ενδορφινών κάνοντας τις ωδίνες τον τοκετού πιο υποφερτές, δεν Επιβαρύνει τις αρθρώσεις όπως η άσκηση έξω από το νερό, ενώ προσδίδει χαλάρωση και ηρεμία, πού είναι ζωτικής σημασίας τόσο για τη μητέρα όσο και γκι το έμβρυο.

7.Ραχίτιδα

Πρόκειται για πάθηση που εμφανίζεται κυρίως σε μικρές ηλικίες όταν υπάρχει έλλειψη βιταμίνης D, με αποτέλεσμα να μη γίνεται σωστά ο μεταβολισμός των οστών. Η χαμηλή συγκέντρωση ασβεστίου στα οστά τα καθιστά μαλακά με αποτέλεσμα μεγάλες κυρτώσεις και εύκολα κατάγματα.

Πώς σας βοηθάει το καλοκαίρι:Όπως εξηγούν οι ιδικοί η καλύτερη διατροφή στις μέρες μας έχει περιορίσει σημαντικά μια πάθηση η οποία ήταν συχνό φαινόμενο σε προηγούμενες δεκαετίες. Σε περίπτωση πάντως εμφάνισής της, η έκθεση στον ήλιο παραμένει ένας από τους καλύτερους τρόπους αντιμετώπισης, λόγω της δημιουργίας βιταμίνης D και της απορρόφησης του ασβεστίου από τον οργανισμό. Δεν μιλάμε, φυσικά, για υπερέκθεση.

Τι μπορείτε να κάνετε: Όπως όλα τα πράγματα, έτσι και ο ήλιος είναι επιβλαβής στην έλλειψη και στην υπερβολή του. Για περιπτώσεις ραχίτιδας, δεκαπέντε λεπτά καθημερινής έκθεσης είναι αρκετά».


Σχετικά άρθρα:

Η Βιταμίνη D προστατεύει την ενήλικη ζωή από οστεοπόρωση και καρδιαγγειακό κίνδυνο

 10 τροφές για να μην έχετε ποτέ έλλειψη στη βιταμίνη Α

Ήλιος και καρκίνος του προστάτη

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού με βιταμίνες

 

 

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *