Τρίτη, 18 Ιανουαρίου

10+1 ευεργετικές ιδιότητες του τσαγιού!

10+1 ευεργετικές ιδιότητες του τσαγιού!

10+1 ευεργετικές ιδιότητες του τσαγιού!

Το τσάι δεν είναι ένα απλό ρόφημα. Εκτός από τις ευεργετικές ιδιότητες του τσαγιού που προσφέρει στον οργανισμό αποτελεί και ένα τελετουργικό ευεξίας και απόλαυσης. Έχει πλέον αποδειχθεί πως οι ευεργετικές του ιδιότητες είναι πολλές για τον οργανισμό μας. Αποτελεί μια από τις πιο απρόβλεπτες πηγές χρήσιμων φυτικών θρεπτικών συστατικών.

10+1 ευεργετικές ιδιότητες του τσαγιού!

Το συστατικό με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι τα φλαβονοειδή. Αποτελούν έναν καλό σύμμαχο για την άμυνα του οργανισμού και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Κάποια από αυτά που περιέχονται στο πράσινο και στο μαύρο τσάι, έχουν αντιβακτηριακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που ενισχύουν τη φυσική άμυνα του οργανισμού μας στις λοιμώξεις και τις ασθένειες, καθώς και στην πρόληψη χρόνιων βλαβών, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα,
ο καταρράκτης, η αρθρίτιδα και ο καρκίνος.


01/ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ

Μια μελέτη που έγινε σε 60.000 γυναίκες από το ινστιτούτο Καρολίνσκαγια της Σουηδίας, έδειξε ότι. Όσες γυναίκες έπιναν δύο φλιτζάνια τσάι την ημέρα, μείωσαν στο μισό τον κίνδυνο εμφάνισης
καρκίνου των ωοθηκών. Το τσάι μειώνει επίσης, την ανάπτυξη των καρκινικών όγκων του στήθους, του προστάτη και της ουροδόχου κύστης. Επίσης τα αντιοξειδωτικά που περιέχει, ιδιαίτερα το πράσινο τσάι, καταπολεμούν τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες.

02/ΚΑΙΕΙ ΤΙΣ ΘΕΡΜΙΔΕΣ

Μελέτες απέδειξαν ότι το τσάι έχει ευεργετικές ιδιότητες και βοηθάει στο αδυνάτισμα. Βοηθάει στον μεταβολισμό των λιπών και γενικότερα τα εκχυλίσματα του τσαγιού επιταχύνουν το κάψιμο των θερμίδων. Μία συστηματική και ικανοποιητική κατανάλωση κατεχινών του τσαγιού, αυξάνει τις ενεργειακές δαπάνες. Καίει τα αποθηκευμένα λίπη, ενεργοποιώντας την καύση τους, μεταβάλλει την κατανομή του λίπους και μειώνει τον λιπώδη ιστό, που εντοπίζεται στην περιοχή της κοιλιάς. Αν δεν εμπλουτιστεί με ζάχαρη και γάλα, έχει μηδενική θερμιδική αξία.

03/ΔΙΝΕΙ ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΙΣ ΜΟΛΥΝΣΕΙΣ

Οι πολυφαινόλες του τσαγιού αυξάνουν τον αριθμό των λευκών αιμοσφαιρίων και καταπολεμούν τις μολύνσεις στον οργανισμό. Εμποδίζουν την ανάπτυξη βακτηρίων που προκαλούν διάρροια και των ιών που ευθύνονται για τη γρίπη.

04/ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΤΗ ΓΗΡΑΝΣΗ

Τα αντιοξειδωτικά του τσαγιού βοηθούν πολύ στα προβλήματα μνήμης, προστατεύουν από τη νόσο του Αλτσχάιμερ, την αρθρίτιδα και μειώνουν την τριχόπτωση. Τα φυτοοιστρογόνα του τσαγιού επηρεάζουν θετικά την οστική πυκνότητα και προλαμβάνονται τα οστεοπορωτικά κατάγματα.

05/ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ

Το τσάι είναι πλούσιο σε φθόριο, το οποίο προστατεύει την αδαμαντίνη των δοντιών και προλαμβάνει την τερηδόνα. Οι φαινολικές του ουσίες ενισχύουν την προστασία του σμάλτου από τα οξέα σε συνδυασμό με το φθόριο. Αποτρέπουν τη δημιουργία πέτρας από στοματικά βακτήρια.
Καταπολεμούν διάφορες στοματικές λοιμώξεις, που προκαλούν την κακοσμία του στόματος. Το φθόριο του, το προσλαμβάνει από το έδαφος όπου φύεται.

06/ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΡΕΣ

Μελέτη του πανεπιστημίου του Λονδίνου έδειξε ότι το μαύρο τσάι, χάρη στη θειαμίνη, ένα αμινοξύ,
μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του στρες. Τέσσερα φλιτζάνια τσάι την ημέρα έχει ευεργετικές ιδιότητες γιατί επί έξι εβδομάδες, βοήθησαν τους πάσχοντες από στρες, μειώνοντας τα επίπεδα της κορτιζόλης στο αίμα τους. Η θειανίνη που περιέχει, επηρεάζει θετικά τα επίπεδα σεροτονίνης και ντοπαμίνης που ευθύνονται για την καλή μας διάθεση και βοηθάει το μυαλό να λειτουργεί χωρίς άγχος ή κούραση.

07/ΚΑΤΑΠΡΑΥΝΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ

Το τσάι που έχει ενωθεί με εκχύλισμα μέντας καταπραΰνει τον πόνο, τα φουσκώματα του στομάχου. Ανακουφίζει θεαματικά και το έντερο, κυρίως από τους κολικούς. Και αυτό γιατί η μενθόλη έχει συστατικά, που όχι μόνο βοηθούν στη βελτίωση της πέψης, αλλά δρουν και ως παυσίπονα.

08/Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΒΗΤΗ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ

Η κατανάλωση μαύρου τσαγιού καθημερινά, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη
τύπου 2. Βοηθώντας στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα σας μετά τα γεύματα. Σύμφωνα με μια μελέτη στο Asia Pacific Journal of Minical Nutrition, το μαύρο τσάι μπορεί να μειώσει το σάκχαρό της μετά την κατανάλωση τροφών που περιέχουν σακχαρόζη.

09/ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ

Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του τσαγιού μπορούν να διατηρήσουν τα αιμοφόρα αγγεία σας «χαλαρά» και έτσι να στρεσάρουν λιγότερο την καρδιά σας. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2019 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Clinical Nutrition. Οι κατεχίνες μειώνουν τη φλεγμονή και έτσι αναστέλλουν τον σχηματισμό πλάκας σε ζωτικές αρτηρίες. Συνιστάται να πίνετε τρία φλιτζάνια μαύρο τσάι την ημέρα.

10/ΒΕΛΤΙΏΝΕΙ ΤΟΝ ΥΠΝΟ

Αν αργείτε να αποκοιμηθείτε τα βράδια, δοκιμάστε να χαλαρώσετε με ένα φλιτζάνι τσάι από βότανα χωρίς καφεΐνη, φυσικά. «Το φαρμακευτικό τσάι medicinal tea της Ανατολικής Ασίας μπορεί να βελτιώσει την αυπνία», λέει η Δρ Naidoo. Σύμφωνα με μελέτη, η κατανάλωση τσαγιού μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση του ύπνου και της ποιότητας ζωής σε άτομα με ήπια έως μέτρια αυπνία.

11/ΧΑΡΙΖΕΙ ΔΙΑΥΓΕΙΑ

Η καφεΐνη στο τσάι μπορεί να βελτιώσει την προσοχή και την εγρήγορση. Η θεανίνη είναι ένα αμινοξύ που βρίσκεται σχεδόν αποκλειστικά στο τσάι (και στον μύκητα Bay bolete). Μπορεί
επίσης να βελτιώσει τη συγκέντρωση χαλαρώνοντας τον εγκέφαλο, αλλά τονώνοντάς τον όταν θέλετε να εστιάσετε. Εάν κάποιες στιγμές δυσκολεύεστε να εστιάσετε ή να συγκεντρωθείτε, δοκιμάστε να πιείτε ένα ζεστό φλιτζάνι τσάι λίγο πριν την ώρα που αρχίσετε να δουλεύετε.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ



ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *