Παρασκευή, 1 Ιουλίου

Aντιμετώπιση εμμηνόπαυσης με βότανα & yoga

Aντιμετώπιση εμμηνόπαυσης με βότανα & yoga

Aντιμετώπιση εμμηνόπαυσης με βότανα & yoga

Η αντιμετώπιση της εμμηνόπαυσης δεν είναι εύκολη υπόθεση θέλει προσπάθεια και προγραμματισμό. Η πτώση των επιπέδων των οιστρογόνων στο σώμα μπορεί να οδηγήσει σε συμπτώματα όπως οι εξάψεις, η κατάθλιψη και η κόπωση. Οι ορμονικές αλλαγές μπορεί να ξεκινήσουν χρόνια πριν από τη μέση ηλικία της εμμηνόπαυσης, η οποία είναι γύρω στα 51 χρόνια. Η γιόγκα μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετική στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων.

Ρεαλιστικές προσδοκίες

Καλό είναι να προετοιμαστείτε για μια μακρά περίοδο προς την εμμηνόπαυση. Τα συμπτώματα μπορεί να ξεκινήσουν και να επανέρχονται με διαλείμματα αρκετά χρόνια πριν φτάσει η εμμηνόπαυση και συνήθως μένουν για περίπου τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία σας περίοδο (για 1 στις 10 γυναίκες αυτό το διάστημα φτάνει τα 12 χρόνια). Τακτικές μείωσης του στρες, άσκηση και υγιεινή διατροφή μπορούν να παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο στον έλεγχο των συμπτωμάτων, την αλλαγή της διάθεσης και το άγχος.

Βοήθεια από βότανα

Η λυγαριά (Agnus castus) μπορεί να ανακουφίσει από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, όπως οι εξάψεις, η ακανόνιστη περίοδος, η κατάθλιψη, τα προβλήματα στη μνήμη και η υψηλή πίεση. Ρυθμίζει την ορμονική λειτουργία και μπορεί να είναι χρήσιμη μετά από υστερεκτομή.




Πάρτε 10-20 σταγόνες βάμματος σε νερό καθημερινά κατά το δεύτερο μισό του κύκλου σας.

Ομοιοπαθητική θεραπεία

Η Sepia είναι η πιο συνηθισμένη θεραπεία που προτείνουν οι ομοιοπαθητικοί γιατροί στη φάση της εμμηνόπαυσης. Μπορεί να ανακουφίσει συμπτώματα όπως οι εξάψεις, η κακή κυκλοφορία, οι
πονοκέφαλοι, η βαριά ή επώδυνη έμμηνος ρύση και η διανοητική σύγχυση. Πάρτε Sepia 30c καθημερινά για μικρές περιόδους, όσο επιμένουν τα συμπτώματα.

Επισκεφθείτε ομοιοπαθητικό

Η σωματική υγεία είναι πολύ ξεχωριστή για κάθε άτομο: δεν θα βρείτε δύο άτομα που να παρουσιάζουν τα ίδια ακριβώς συμπτώματα στην ίδια πάθηση. Γι’ αυτό οι ομοιοπαθητικοί κάνουν πολλές και λεπτομερείς ερωτήσεις, όταν πρόκειται να δώσουν κάποια θεραπεία. Κλείστε ραντεβού με τον ειδικό ο οποίος θα σας δώσει τη θεραπεία που θα ανταποκρίνεται ακριβώς στις δικές σας ανάγκες.

Aντιμετώπιση εμμηνόπαυσης με βότανα & yoga

Θεραπείες με λουλούδια

Το εκχύλισμα She Oak της Australian Bush Flower Essen εξαιρετικό στο να επαναφέρει αρμονική και συναισθηματική ισορροπία σε γυναίκες που βιώνουν ορμονικές αλλαγές είτε πρόκειται για την εφηβεία είτε πρόκειται για την εμμηνόπαυση. Πάρτε 7 σταγόνες πρωί και βράδυ. Έχει τη φήμη πως ενισχύει την  γονιμότητα, γι’ αυτό να παίρνετε προφυλάξεις όταν το χρησιμοποιείτε

Ανακούφιση με γιόγκα

Ακολουθήστε τις ασκήσεις

Supta baddha konasana

Αυτή η στάση που ανακουφίζει από το στρες μπορεί να σας βοηθήσει όταν νιώθετε τις καταστάσεις να σας ξεπερνούν. Βάλτε σκληρά μαξιλάρια ή διπλωμένες κουβέρτες μέχρι να νιώσετε πως η μέση σας στηρίζεται καλά. Μείνετε στη στάση όσο αισθάνεστε άνετα.

1 Πάρτε ένα μαξιλάρι και τοποθετήστε μια μικρή, διπλωμένη κουβέρτα ή ένα μαλακό μαξιλαράκι στην άκρη πάνω του. Καθίστε μπροστά από το μεγάλο μαξιλάρι και ενώστε τις φτέρνες σας, αφήνοντας τα γόνατά σας χαλαρά. Αν δεν νιώθετε άνετα, βάλτε μαξιλαράκια κάτω από τα
γόνατα, για να τα στηρίξετε.

2 Ξαπλώστε πίσω, με το κεφάλι σας να στηρίζετε στην κουβέρτα ή το μαλακό μαξιλαράκι, ανοίξτε τα χέρια στο πλάι, με τις παλάμες προς τα πάνω. Με τα μάτια ανοιχτά ή κλειστά, πάρτε βαθιά ανάσα που θα την κοιλιά σας και χαλαρώστε.

Δείχνουμε εδώ, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε πολλά από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, ειδικά αν τις κάνετε καθημερινά. Όλες τους είναι ιδανικές και για εντελώς αρχάριες. Αν νιώσετε περίεργες δυσκολίες με το σώμα σας, συμβουλευτείτε έναν δάσκαλο
γιόγκα.

Σηκώστε το πόδι

Ξαπλώστε ανάσκελα, δίπλα και λίγο πιο μακριά από έναν καναπέ ή μια καρέκλα. Περάστε μια ζώνη ή ένα μαντίλι γύρω από το πόδι σας που βρίσκεται πιο κοντά στη στήριξη και σηκώστε το κάθετα. Τεντώστε το πόδι σας πάνω στον καναπέ ή την καρέκλα και χαλαρώστε μερικά λεπτά με μια εύκολη διάταση. Επαναλάβετε από την άλλη πλευρά.

Aντιμετώπιση εμμηνόπαυσης με βότανα & yoga

Upavista konasana

Καθίστε με τα πόδια ανοιχτά και βάλτε μαξιλάρια ανάμεσά τους. Ξαπλώστε μπροστά με την κοιλιά σας πάνω στα μαξιλάρια, βάζοντας ή βγάζοντας μερικά, μέχρι να νιώσετε άνετα. Για να σηκωθείτε από αυτή τη στάση, εισπνεύστε και σηκώστε τον κορμό σας προσεκτικά. Κλείστε αργά τα πόδια σας.

Dandasana

Καθίστε στο πάτωμα με όρθια πλάτη και τα πόδια σας τεντωμένα μπροστά σας. Προσπαθήστε να ακουμπήσουν οι αστράγαλοι και τα μεγάλα σας δάκτυλα. Πιέστε το κάτω μέρος των ποδιών σας
στο πάτωμα. Ακουμπήστε τα Χέρια σας στο πάτωμα, δίπλα στους μηρούς σας και σηκώστε το στέρνο. Για να βελτιώσετε τη στάση σας, φανταστείτε πως σηκώνετε το φερμουάρ του παντελονιού σας σε αυτή τη στάση. Μείνετε εκεί για ένα λεπτό, αναπνέοντας, και επαναλάβετε τρεις φορές.

Janu sirsasana

Από τη στάση της Dandasana, λυγίστε το αριστερό σας πόδι μέχρι να αγγίξει το εσωτερικό πάνω μέρος των μηρών σας αφήστε το γόνατό σας να χαλαρώσει στο πάτωμα. Βάλτε τα χέρια σας αριστερά και δεξιά του ποδιού σας και φέρτε τα δάχτυλα των χεριών σας προς τα δάχτυλα των
ποδιών σας.

Νιώστε το μπροστινό τμήμα του σώματός σας να επιμηκύνεται, μην πιέζετε το κεφάλι σας προς τα κάτω. Καθώς κάνετε κάμψη προς τα μπροστά, μαλακώστε την περιοχή ανάμεσα στις
ωμοπλάτες μην σφίγγετε την πλάτη σας. Κρατήστε μαλακιά την κοιλιά σας. Εισπνεύστε για να επιστρέψετε στην Dandasana, και επαναλάβετε στο άλλο πόδι.

Aντιμετώπιση εμμηνόπαυσης με βότανα & yoga

Δροσερή χαλάρωση

Όταν σας πιάνουν οι εξάψεις, αντιμετωπίστε τις με ένα μαντίλι γύρω από τα μάτια, μια στάση
που αντιμετωπίζει το φούντωμα και είναι πολύ χρήσιμη στην εμμηνόπαυση. Πριν ξαπλώσετε ανάσκελα, βάλτε μια έξτρα διπλωμένη κουβέρτα στο κάτω μέρος της μέσης σας για στήριξη.

Ελέγξτε το βάρος σας

Η αύξηση του βάρους είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα κατά την εμμηνόπαυση. Έρευνα έδειξε πως γυναίκες οι οποίες έκαναν ασκήσεις ενδυνάμωσης δύο φορές την εβδομάδα για 15 εβδομάδες μείωσαν σημαντικά το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς και τους μυς τους, χωρίς να κάνουν δίαιτα!

Αποφύγετε το στρες

Μια σειρά από έρευνες συνδέουν το στρες στα 30 με μια πιο δύσκολη εμμηνόπαυση (το στρες φαίνεται πως διαταράσσει την ορμονική ισορροπία). Υιοθετήστε μεθόδους που μειώνουν το
στρες  πριν έρθει η εμμηνόπαυση, ώστε vα κάνετε το πέρασμα πολύ πιο εύκολα

Τρώτε φυτοοιστρογόνα

Τα φυτοοιστρογόνα, δηλαδή  τα συστατικά που μιμούνται τη δράση των οιστρογόνων, έχουν κάποια περιορισμένη επίδραση στο σώμα και μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα των ορμονών που μειώνονται. Σε μια έρευνα, γυναίκες που ακολούθησαν ένα πρόγραμμα διατροφής πλούσιο σε φυτοοιστρογόνα για έξι μήνες ανέφεραν μειωμένα συμπτώματα εμμηνόπαυσης.

Πηγές φυτοοιστρογόνων είναι τα ρεβίθια οι φακές,το αλφάλφα, τα φασόλια σόγιας και το γάλα σόγιας και ο λιναρόσπορος.

Aντιμετώπιση εμμηνόπαυσης με βότανα & yoga

Σπρέι κατά της εφίδρωσης

Κρατήστε αυτό το δροσιστικό σπρει  στο ψυγείο σας και χρησιμοποιήστε το όταν νιώθετε πως φουντώνετε

  • 3 σταγόνες αιθέριο έλαιο κυπαρισσιού
  • 2 σταγόνες αιθέριο έλαιο κόλιανδρου
  • 2 σταγόνες αιθέριο έλαιο περγαμόντου
  • 1 κτγ έλαιο γλυκού αμυγδάλου

Ρίξτε τα αιθέρια έλαια στο έλαιο γλυκού αμυγδάλου. Προσθέστε το μείγμα σε νερό και μεταφέρετε σε ένα μπουκαλάκι σπρέι. Ανακινήστε πριν τη χρήση.

Έλαια ομορφιάς

Αν η επιδερμίδα σας δεν είναι και στα καλύτερα της βάλτε στην καθημερινότητα σας συνταγές ομορφιάς που περιλαμβάνουν εξισορροπητικά αιθέρια έλαια χαμομηλιού, τριαντάφυλλου και σανταλόξυλου Προσθέστε τα ίδια έλαια και σε συνταγές για το μπάνιο.

Μυστικά φροντίδας

Ρίξτε μια κάψουλα από αιθέριο έλαιο νυχτολούλουδου κάθε βράδυ στο έλαιο προσώπου που χρησιμοποιείτε: το νυχτολούλουδο έχει ευεργετική δράση στις ορμόνες του σεξ και μπορεί να
είναι αποτελεσματικό στην πρόληψη των εξάψεων. Αναζητήστε λοσιόν σώματος με φυτικά συστατικά τα οποία μοιάζουν με την ορμόνη προγεστερόνη.

Η κρέμα Yam Omega & Body Repair Cream της REN έχει φυτικές στερόλες από εκχύλισμα σόγιας και άγριο γιαμ από τη Δυτική Αφρική σε μια πλούσια, «καθαρή» κρέμα, που βοηθάει την επιδερμίδα να μείνει ενυδατωμένη όλη μέρα.

Aντιμετώπιση εμμηνόπαυσης με βότανα & yoga

Μαγειρέψτε με φασκόμηλο

Ρίξτε φύλλα φασκόμηλου σε πιάτα με πουλερικά, χοιρινό, κολοκύθα, αλμυρές σάλτσες με μήλο, πράσινα φασόλια. Αυτό το βότανο είναι ένα ήπιο φυτικό οιστρογόνο και προτείνεται από τους
βοτανοθεραπευτές ως αντίδοτο στις εξάψεις της εμμηνόπαυσης.

Κοιτάξτε μπροστά

Καθώς μεγαλώνουμε, είναι εύκολο να πέσουμε στην παγίδα να σκεφτόμαστε τις ευκαιρίες του παρελθόντος που αφήσαμε να πάνε χαμένες. Μετά την εμμηνόπαυση, οι γυναίκες αισθάνονται ξανά γεμάτες όρεξη για ζωή, στήνουν επιχειρήσεις, ανεβαίνουν βουνά, γράφουν μυθιστορήματα.

Γιορτάστε την ελευθερία σας

Η εμμηνόπαυση είναι μια περίοδος απώλειας αλλά και απελευθέρωσης. Όταν σας ρίχνουν Ψυχολογικά τα συμπτώματα, σκεφτείτε τη θετική πλευρά αυτής της φάσης, ότι από εδώ και πέρα είστε ελεύθερη από τα δεσμά των θηλυκών ορμονών.

Αναπνεύστε σωστά

Δοκιμάστε να αναπνέετε όπως προτείνουν οι δάσκαλοι γιόγκα: κατά την εισπνοή αλλάξτε ρουθούνια θα σας βοηθήσει να ηρεμήσετε και να πέσει η θερμοκρασία σας. Ακολουθήστε τις
οδηγίες της σωστής αναπνοής.

Αφέψημα με φασκόμηλο

Καλλιεργήστε στον κήπο ή το μπαλκόνι σας ένα γλαστράκι φασκόμηλο και φτιάξτε αφεψήματα με τα φρέσκα φυλλαράκια του. Λίγα φύλλα μέντας θα ενισχύσουν τη γεύση.

  • 1 κτσ φρέσκα φύλλα δυόσμου φύλλα μέντας, προαιρετικά χυμός μισού λεμονιού

1.Αφαιρέστε κοτσάνια και μαυρισμένα φυλλαράκια και βάλτε το φασκόμηλο και τη μέντα (αν χρησιμοποιήσετε) μέσα σε μια τσαγέρα. Ρίξτε ζεστό νερό και αφήστε τα για 10-20 λεπτά (κλείστε την τσαγέρα με το καπάκι της).

2.Σουρώστε το αφέψημα για να απομακρύνετε τα φύλλα. Προσθέστε τον χυμό λεμονιού και λίγο μέλι για γεύση, αν θέλετε το αφέψημά σας λίγο γλυκό. Για να απολαύσετε όλη του τη γεύση, πιείτε το όσο είναι ζεστό.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.