Τετάρτη, 6 Ιουλίου

Ετήσιο πλάνο για να βελτιώσεις την υγεία σου!

Ετήσιο πλάνο για να βελτιώσεις την υγεία σου!

Ετήσιο πλάνο για να βελτιώσεις την υγεία σου!

Έχεις θέσει νέους στόχους ζωής για τη χρονιά που ήδη διανύουμε. Με το ετήσιο πλάνο που ακολουθεί θα δεις πως θα βελτιώσεις την υγεία σου. Τώρα, λοιπόν, ήρθε η στιγμή να τους υλοποιήσεις. Εμείς θα σε βοηθήσουμε να προετοιμάσεις ένα σχέδιο δράσης, βελτιώνοντας μήνα με το μήνα την υγεία σου!




Κάνοντας μια αποτίμηση της χρονιάς που πέρασε, προσπαθείς να καταλάβεις τι λειτούργησε και τι όχι. τι απέδωσε καρπούς και τι σε έβλαψε. Και όσο κι αν σου φαίνεται «βουνό», μπορείς να αλλάξεις τη ζωή σου, με μικρές διορθωτικές κινήσεις, χωρίς υπερβολές, χωρίς να ξοδευτείς, με μικρά βήματα και μικρές «μετατοπίσεις» του σώματος και του νου.

H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ SMART

Οι στόχοι και οι τρόποι για να τους υλοποιήσεις έχει κωδικοποιηθεί στην επονομαζόμενη φιλοσοφία SMART:

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ

Να είσαι ξεκάθαρη και ακριβής σε όλα αυτά που θέλεις να πετύχεις. Μην πεις, πχ. θέλω να χάσω κιλά. Είναι πολύ σημαντικό να ορίσεις πόσα κιλά είναι αυτά που θέλεις να χάσεις.

ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΙ

Πρέπει να μπορείς να προσδιορίσεις ποσοτικά τους στόχους και τα οφέλη τους, μην αφήνοντας περιθώριο για γενικότητες και αφηρημένες σκέψεις. Για παράδειγμα, αντί να πεις «θέλω να είμαι πιο γυμνασμένη», πες πώς ακριβώς θα χάσεις τρεις πόντους και να γυμνάσεις τους προσαγωγούς σου περισσότερο. Έτσι η προσπάθεια του να πετύχεις ένα επιθυμητό αποτέλεσμα γίνεται πολύ πιο εύκολη.

ΕΦΙΚΤΟΙ

Το μεγαλύτερο λάθος των περισσότερων ανθρώπων είναι πως επιθυμούν να αποκτήσουν κάτι που μπορεί να είναι μέχρι και άπιαστο όνειρο, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στην απογοήτευση και στην παραίτηση της οποιασδήποτε προσπάθειας. Προσάρμοσε, λοιπόν, τα «θέλω» σου, στην ηλικία σου, τους πόρους που έχεις στη διάθεσή σου, στις ιδιαίτερες ανάγκες και στην προσωπικότητά σου. Ξεκίνα κάνοντας μικρά βήματα και με κάθε επιτυχία, μπορείς να προσαρμόσεις και πάλι τους στόχους σου.

ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟΙ

Το να θέτεις στόχους που είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν είναι από τα πιο σημαντικά βήματα στην επίτευξη των επιδιώξεών σου. Είναι σημαντικό. λοιπόν, να κάνεις εφικτές αλλαγές με βάση τι μπορείς πρακτικά να κάνεις και, φυσικά, τι είσαι διαθέσιμη να κάνεις. Μόνο εσύ το γνωρίζεις αυτό.

ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟΙ

Το θέμα του χρόνου είναι μεγίστης σημασίας όταν κάποιος θέλει να αλλάξει τη ζωή του. Το σωστό timing, αλλά και τα χρονικά περιθώρια που θα θέσεις είναι συνισταμένες που θα καθορίσουν και την επιτυχή έκβαση της κάθε επιδίωξης.

Ετήσιο πλάνο για να βελτιώσεις την υγεία σου!

01/Ιανουάριος

Γυμνάσου

Ξεκίνα δυναμικά τον πρώτο μήνα του χρόνου. βάζοντας την άσκηση στην καθημερινότητά σου! Μην ξεχνάς πως, αν θέλεις να βελτιώσεις τη ζωή σου, η ένταξη της κίνησης είναι το πρώτο βήμα. Εάν το κάνεις συστηματικά, να είσαι σίγουρη πως το σώμα σου θα σε
ανταμείψει. Προσπάθησε να περπατάς περίπου μία ώρα την ημέρα (10.000 βήματα την ημέρα).

Βρες την άσκηση που σου ταιριάζει: γυμναστική στο σπίτι, κολύμβηση, χορός, zumba. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχει κάτι που να σε ενθουσιάζει. Πειραματίσου και προσπάθησε να είσαι συνεπής τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.

Εκμεταλλεύσου κάθε ευκαιρία για κίνηση: μη χρησιμοποιείς το ασανσέρ, κατέβα μία στάση νωρίτερα από το λεωφορείο, κάνε squats την ώρα που παρακολουθείς το αγαπημένο σου σίριαλ.

02/ Φεβρουάριος

Ακολούθησε ένα σωστό διατροφικό πρόγραμμα

Οργανισμοί όπως το World Cancer Research Fund, το Heart and Stroke Foundation, αλλά και το Canadian Diabetes Association, επιμένουν στη σημασία της καλής διατροφής και στο πόσο απαραίτητη είναι για την υγεία.

Υιοθέτησε, λοιπόν, μερικά tips για να είσαι δυνατή και γεμάτη ενέργεια: Επένδυσε στις καλές πρώτες ύλες. Μάθε να τρως τις κατάλληλες ποσότητες. Μη στερείσαι τίποτα, κατανάλωσε
τα πάντα, αλλά με μέτρο.

  • Απόφυγε το fast food, τα λιπαρά φαγητά και την υπερβολική κατανάλωση κρέατος.
  • Μην παραλείπεις ποτέ το πρωινό.

03/Μάρτιος

Κόψε μια κακή συνήθεια

Η αρχή της άνοιξης για πολλούς φέρνει διάθεση για ανανέωση. Γι’ αυτό και είναι η κατάλληλη εποχή για να κόψεις μια κακή συνήθεια. Είτε καπνίζεις είτε δαγκώνεις τα νύχια σου είτε τρως υπερβολικά πολλά γλυκά, ό,τι κι αν είναι αυτό που γνωρίζεις ότι σε βλάπτει, ήρθε η ώρα να το αντιμετωπίσεις. Έτσι απλά. Με τη δύναμη του μυαλού και της θέλησης. Μία τέτοια γενναία απόφαση θα είναι η πιο έμπρακτη απόδειξη ότι αγαπάς πραγματικά τον εαυτό σου.

04/Απρίλιος

Οργάνωσε το χώρο σου

Ο τομέας της υγείας συμπεριλαμβάνει και το κομμάτι της ψυχικής υγείας. Η οργάνωση και η καθαριότητα του χώρου είναι η καλύτερη αρχή.

  • Πέταξε ό,τι σου είναι άχρηστο (παλιές αποδείξεις, παιχνίδια, περιοδικά, κτλ.).
  • Χάρισε ή δώρισε ρούχα, αξεσουάρ και είδη σπιτιού που δεν χρειάζεσαι.
  • Τακτοποίησε όλες τις ντουλάπες.
  • Καθάρισε το Χώρο σου, βάφοντας το σπίτι αν χρειάζεται και επιδιορθώνοντας ή αλλάζοντας ό,τι δεν λειτουργεί.

Βάλε σε τάξη το φαρμακείο του σπιτιού: Έλεγξε όλες τις ημερομηνίες λήξης των φαρμάκων που διαθέτεις και συμβουλεύσου το γιατρό σου για το ποια φάρμακα πρέπει οπωσδήποτε να έχεις στο σπίτι, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να τα συντηρείς.

05/ Μάιος

Αποχαιρέτα το άγχος

Αρχίζοντας από τους παράγοντες που σαμποτάρουν την υγεία σου είναι το στρες. Το να σου
πούμε να μην αγχώνεσαι είναι μάλλον ανούσιο. Το θέμα είναι να βρεις τους τρόπους που θα σε
βοηθήσουν να χαλαρώσεις, όταν όλα δείχνουν «μαύρα».

  • Ξεκίνησε yoga.
  • Δοκίμασε να κάνεις διαλογισμό κάθε μέρα. Δέκα λεπτά αρκούν. Αφιέρωσε πέντε λεπτά την ημέρα αποκλειστικά στον εαυτό σου.
  • Απομακρύνσου από πρόσωπα και καταστάσεις που σε στεναχωρούν συστηματικά.
  • Υιοθέτησε δραστηριότητες που σε «ανεβάζουν».

06/ Ιούνιος

Βάλε την οικολογία στη ζωή σου

Η υγεία, τόσο η δική σου όσο και των συνανθρώπων σου, εξαρτάται και από το περιβάλλον του
πλανήτη μας. Εσύ μπορείς να ξεκινήσεις από το σπίτι σου αποφεύγοντας να χρησιμοποιείς βαριά καθαριστικά και χημικά, τα οποία επιβαρύνουν τη συνολική σου υγεία, τη γονιμότητα και ευνοούν την εμφάνιση διάφορων παθήσεων.

Φρόντισε οι ετικέτες των συσκευασιών να έχουν ενδείξεις όπως «φυσικά συστατικά», «Χωρίς πρόσθετα χημικά», «φιλικό προς το περιβάλλον» και «υποαλλεργικό».

Απόφυγε προϊόντα που περιέχουν πρόσθετες αρωματικές ουσίες. Προτίμησε εντομοκτόνα με την ένδειξη «φιλικά προς το περιβάλλον

07/Ιούλιος

Δώσε βάση στα εποχιακά προϊόντα

Μάθε να «ακούς» τη φύση και τίμησε τα «δώρα» που σου χαρίζει, καταναλώνοντας καρπούς, φρούτα και λαχανικά της κάθε εποχής. Ειδικά το καλοκαίρι, υπάρχουν πολλές επιλογές με τις οποίες μπορείς να πειραματιστείς φτιάχνοντας πλούσιες φρέσκες σαλάτες, smoothies και επιδόρπια με βάση το γιαούρτι.

08/Αύγουστος

Ξεκουράσου

Για τους περισσότερους είναι εποχή διακοπών. Μπορεί να έχεις υποτιμήσει τη σημασία του ύπνου και της αποφόρτισης στη ζωή σου, αλλά μάλλον ήρθε η ώρα να αναθεωρήσεις. Προσπάθησε να κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα.

  • Μην έχεις ενοχές όταν ξεκουράζεσαι ή όταν δεν είσαι παραγωγική.
  • Μην υπερτιμάς τις δυνατότητες του οργανισμού σου και μην τον φτάνεις στα όρια του.
  • Απόλαυσε μια μεσημεριανή σιέστα, ένα μασάζ ή ένα χαλαρωτικό

09/Σεπτέμβριος

Κλείσε ραντεβού για ιατρικές εξετάσεις

Λένε ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη «θεραπεία», γι’ αυτό οι ιατρικές εξετάσεις είναι σημαντικές ώστε να προλαμβάνεις το οτιδήποτε.

  • Κάθε τέτοια εποχή κάνε ένα Τεστ ΠΑΠ και την εξέταση της μαστογραφίας, ειδικά αν είσαι πάνω από 40 χρόνων.
  • Προγραμμάτισε ένα ετήσιο check-up, που περιλαμβάνει εξετάσεις αίματος και ούρων.
  • Φρόντισε να κλείσεις ραντεβού με δερματολόγο, ώστε να εξετάσεις τους σπίλους σου και τυχόν ακανόνιστες ελιές.
  • Η μέτρηση της πίεσης, της γλυκόζης στο αίμα (για ανίχνευση διαβήτη), της οστικής μάζας και η οφθαλμολογική εξέταση είναι μόνο μερικές από τις υπόλοιπες εξετάσεις, που θα σου προτείνει ο προσωπικός σου γιατρός.
  • Μην αμελείς να τον επισκέπτεσαι μία φορά το χρόνο.

10/0κτώβριος

Ώρα για εργασιοθεραπεία

Είναι ο κατάλληλος μήνας για να επενδύσεις στην εργασία. Η αφοσίωση σε ένα στόχο που σε γεμίζει, οξύνει τον εγκέφαλο, θωρακίζει τον οργανισμό και δημιουργεί ευεξία και ισορροπία, παράμετροι που είναι πολύ σημαντικές στη συνολική σου υγεία. Μπορείς, επίσης, να «γυμνάσεις» τον εγκέφαλο, μαθαίνοντας μια καινούρια γλώσσα ή μια τέχνη. Δηλαδή, επενδύοντας σε δραστηριότητες που διεγείρουν τις νοητικές λειτουργίες και βοηθούν στην πρόληψη ασθενειών, όπως το Αλτσχάιμερ.

11/Νοέμβριος

Δείξε τα δόντια σου!

Έφτασε η ώρα να ασχοληθείς με τα δόντια σου. Μάθε να τα βουρτσίζεις και να τα περιποιείσαι
σωστά και επισκέψου τον οδοντίατρο για έναν καθαρισμό. Εκείνος θα παρατηρήσει τυχόν προβλήματα, σφραγίσματα ή άλλες οδοντικές εργασίες που επιβάλλεται να γίνουν.

12/Δεκέμβριος

Δώσε αγάπη

Αυτός ο μήνας είναι αφιερωμένος στα Χριστούγεννα. Πρόσφερε, λοιπόν, την αγάπη σου απλόχερα σε όλα τα κοντινά σου πρόσωπα και όχι μόνο. Γίνε εθελόντρια, κάνε μια μικρή φιλανθρωπική πράξη, συμπαρατάξου μαζί με άλλους ανθρώπους για ένα σημαντικό σκοπό. Έχει αποδειχτεί ότι η εθελοντική προσφορά κάνει καλό στην καρδιά.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.