Σάββατο, 2 Ιουλίου

Βιταμίνες, πολύτιμες σαν το οξυγόνο!

Βιταμίνες, πολύτιμες σαν το οξυγόνο!

Βιταμίνες, πολύτιμες σαν το οξυγόνο!

Οι βιταμίνες είναι φυσικές ουσίες πολύτιμες για τον οργανισμό. Είναι οργανικές ενώσεις οι οποίες μεταξύ άλλων συμβάλλουν στη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια. Ακόμα και μικρή έλλειψή τους από τον οργανισμό προκαλεί ατονία, κακή διάθεση, εκνευρισμό, υπνηλία, άγχος και έλλειψη
ενεργητικότητας.

Παίζουν σημαντικό ρόλο σε διάφορες λειτουργίες, όπως η ανάπλαση του νευρικού και ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς και η πήξη του αίματος. O ανθρώπινος οργανισμός τις προσλαμβάνει από τη διατροφή του ή και από τα συμπληρώματα διατροφής. Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες και κάθε μία από αυτές προσφέρει τα δικά της οφέλη στον οργανισμό.



Ποιες είναι όμως οι βιταμίνες, πού βρίσκονται, τί μας προσφέρουν, τί μπορεί να προκαλέσει η έλλειψή τους, αλλά και οι υπέρμετρες δόσεις;

Βιταμίνες, πολύτιμες σαν το οξυγόνο!

BITAMINH A

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Σπανάκι, μπρόκολο, λάχανο, μαρούλι, καρότα, πορτοκάλια, αυγά, συκώτι, ψάρια, γάλα, γιαούρτι, βούτυρο, τυρί, γλυκοπατάτες. Στα φυτά βρίσκεται στη μορφή της καροτίνης που ονομάζεται και προ-βιταμίνη Α. Στο συκώτι του υγιούς ανθρώπου υπάρχουν αποθέματα για 1-2 χρόνια.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Σωστή ανάπτυξη των οστών και του αναπαραγωγικού συστήματος. Βελτιώνει την όραση. Βοηθάει στη διατήρηση του υγιούς δέρματος, μαλλιών και βλεννογόνων. Τέλος, έχει ειδική αντικαρκινική δράση.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Πονοκέφαλο και εμετούς. Δερματικά εξανθήματα και τριχόπτωση. Αρθραλγίες και κατάπτωση.

BITAMINH D

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Κρόκο αυγού, γάλα, τυρί, γιαούρτι, βούτυρα. Το ανθρώπινο δέρμα με τη βοήθεια της ηλιακής ακτινοβολίας παρασκευάζει τις απαραίτητες ποσότητες βιταμίνης D. Ο παιδικός οργανισμός έχει αυξημένες ανάγκες σε βιταμίνη D.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Βασική βιταμίνη ανάπτυξης και διατήρησης οστών δοντιών, μηχανισμών συντήρησης
άμυνας ενάντια σε λοιμώξεις. Η έλλειψή της προκαλεί ραχίτιδα και στους ενήλικες οστεομαλάκυνση. Είναι ο κύριος παράγοντας των πυκνοτήτων του ασβεστίου του φωσφόρου σε φυσιολογικά επίπεδα στο αίμα και τα οστά. Ελέγχει τις ποσότητες ασβεστίου που απορροφούμε από τις τροφές που καταναλώνουμε.

ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Πονοκέφαλο και εμετούς, διάρροια και αίσθημα κούρασης. Στα παιδιά, υψηλές και επικίνδυνες πυκνότητες ασβεστίου στο αίμα. Στους ενήλικες πέτρες στα νεφρά. Αυξάνει την απορρόφηση
μολύβδου και ευθύνεται για εναποθέσεις ασβεστίου σε διάφορα όργανα ,όπως η καρδιά.

Βιταμίνες, πολύτιμες σαν το οξυγόνο!

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Πλατύφυλλα πράσινα λαχανικά. Σε όλα τα φυτικά λάδια (ελαιόλαδο) και σε ξηρούς καρπούς. Ψωμί ολικής αλέσεως, δημητριακά, αυγά και κρέας. Όπως όλες οι λιποδιαλυτές βιταμίνες, υπάρχει
σε μεγάλες συγκεντρώσεις στο υγιές ανθρώπινο συκώτι. Στο συκώτι του υγιούς ανθρώπου υπάρχουν αποθέματα μερικά χρόνια. Έλλειψη βιταμίνης E παρατηρείται στα πρόωρα νεογνά.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Έχει έντονη αντιοξειδωτική δράση. Βοηθάει στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και στη σύνθεση των μυϊκών κυττάρων. Επίσης, προφυλάσσει από τις επιδράσεις σε περίπτωση υπερβιταμίνωσης από τη βιταμίνη Α. Συμβάλλει στην αντιμετώπιση του Αλτσχάιμερ και στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη. Επιβραδύνει την πρόωρη γήρανση.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Τα τοξικά συμπτώματα δεν είναι επικίνδυνα. Έχει διαπιστωθεί ότι σε μεγάλες ποσότητες, δε βοηθάει στη σεξουαλική ικανότητα.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Κ

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Πλατύφυλλα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι και το λάχανο. Ψωμί ολικής αλέσεως,αυγά και κρέας. Διαιτητική έλλειψη της Κ σπάνια παρατηρείται, γιατί περιέχεται σε πολλές τροφές.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Απαραίτητη για τη σύνθεση προθρομβίνης, που βοηθάει στην πηκτικότητα του αίματος. Βακτηρίδια του εντέρου συνθέτουν βιταμίνη Κ σε ποσότητα που αναλογεί στο ήμισυ των ημερήσιων αναγκών.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Ανεπιθύμητες παρενέργειες της βιταμίνης Ε βρίσκουμε μόνο σε πολύ μικρά παιδιά.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β1

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Γάλα, συκώτι, αυγά, όσπρια, ψωμί ολικής αλέσεως και δημητριακά. Οι φυτικές και ζωικές τροφές την περιέχουν σε ικανοποιητικές ποσότητες.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Βοηθάει στην απελευθέρωση ενέργειας από τις τροφές. Απαιτείται για την καλή λειτουργία νεφρών, δέρματος και μυών.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Πιθανώς δεν είναι τοξική σε υπέρμετρες δόσεις. Το περίσσευμα αποβάλλεται με τα ούρα.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ B2

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Γάλα, γιαούρτι, αυγά, συκώτι, όσπρια ψωμί ολικής αλέσεως και δημητριακά. Οι φυτικές και ζωικές τροφές την περιέχουν σε ικανοποιητικές ποσότητες. Σε μεγάλες ποσότητες περιέχεται στο μοσχαρίσιο συκώτι.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Βοηθάει στην απελευθέρωση ενέργειας από τις τροφές. Συμβάλλει στην άμυνα των βλεννογόνων. Η έλλειψή της προκαλεί ραγάδες των χειλιών και επιπεφυκίτιδα. Είναι απαραίτητη για το δέρμα, τα μαλλιά, το αίμα και τον εγκέφαλο.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Πιθανώς δεν προκαλεί τοξικά συμπτώματα.

BITAMINH B3

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Γάλα, αυγά, συκώτι, μοσχάρι, κοτόπουλο, όσπρια, ψωμί ολικής αλέσεως και ψάρια.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Έχει παραπλήσια δράση με τις Β1 και Β2. Η έλλειψή της προκαλεί δερματικές αλλοιώσεις, γαστρικές και νευρικές διαταραχές.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Κοκκίνισμα στο πρόσωπο. Αύξηση του ουρικού οξέος και του σακχάρου. Πιθανώς δεν προκαλεί τοξικά συμπτώματα. Οι περιττές ποσότητες αποβάλλονται με τα ούρα.

Βιταμίνες, πολύτιμες σαν το οξυγόνο!

BITAMINH B5

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Κοτόπουλο, μπρόκολο ντομάτα. Υπάρχει σε ικανοποιητικές ποσότητες σε πολλές φυτικές και ζωικές τροφές.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία μεταβολισμού των υδατανθράκων, λιπών και πρωτεϊνών. Βοηθάει στην απελευθέρωση ενέργειας από τις τροφές. Η έλλειψη της βιταμίνης Β5 προκαλεί αίσθηση καύσου στα πόδια.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Πιθανώς δεν προκαλεί τοξικά συμπτώματα.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ B6

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Ψωμί ολικής αλέσεως, δημητριακά] κρέας, πράσινα λαχανικά] συκώτι, αυγά, όσπρια.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Υποβοηθά τον μεταβολισμό των πρωτεϊνών και των λιπών, τον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και τη λειτουργία των νεύρων έλλειψή της προκαλεί σπασμούς και πέτρες στα νεφρά. Αυξημένες ποσότητες από φυσική πηγή απαιτούνται σε υπερπρωτεϊνούχα δίαιτα ή κατά τη λήψη αντισυλληπτικών χαπιών.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Τρέμουλο στα άκρα.

ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ

ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Σε ικανοποιητικές ποσότητες σε φυτικές τροφές (ψωμί και πορτοκάλι). Αν και υδατοδιαλυτό, το φυλλικό οξύ αποθηκεύεται στο σώμα σε ικανοποιητικές ποσότητες. Έτσι η καθημερινή του λήψη δεν είναι απαραίτητη όπως συμβαίνει με τις υδατοδιαλυτές βιταμίνες. Με το βράσιμο διαφεύγει.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Συμμετέχει στον σχηματισμό νέων κυττάρων και ερυθρών αιμοσφαιρίων. Συνεργάζεται με τη Β12 στις λειτουργίες του νευρικού συστήματος και του συστήματος αναπαραγωγής Πρέπει να χορηγείται τακτικά σε όλες τις γυναίκες που είναι σε διαδικασία τεκνοποίησης. Μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνο εντέρου και μαστού.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Δεν προκαλεί τοξικά συμπτώματα.

ΒΙΟΤΙΝΗ

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Κρέας, ψάρια, αυγά σόγια. Σε ικανοποιητικές ποσότητες σε όλες τις τροφές. Σε περίπτωση έλλειψης παρασκευάζεται με τη βοήθεια των μικροβίων του εντέρου.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Απελευθέρωση ενέργειας από τις τροφές και στη σύνθεση γλυκόζης και λίπων.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Δεν δημιουργεί τοξικά αποτελέσματα.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β12

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Γάλα, συκώτι, αυγά κρέας, ψάρι. Βρίσκεται μόνο σε ζωικά τρόφιμα. Υπάρχει φόβος υποβιταμίνωσης σε χορτοφάγους και σε άτομα αφαίρεση στομάχου. Η καλύτερη πηγή είναι το συκώτι του μοσχαριού.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Σωστή αιμοποίηση. Πιθανότητα έλλειψης έχουν οι έγκυες, πρόωρα νεογνά και ηλικιωμένοι. Συμβάλλει στη μείωση της ομοκυστέίνης του αίματος, περιορίζοντας την πιθανότητα καρδιαγγειακών παθήσεων. Σε περίπτωση έλλειψης παρουσιάζονται σοβαρές διαταραχές στο αίμα και το νευρικό σύστημα, εγκεφαλική άνοια και μούδιασμα στα άκρα.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Δεν προκαλεί τοξικά συμπτώματα.

ΧΟΛΙΝΗ

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Όσπρια, δημητριακά, συκώτι, αυγά και γάλα.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Βασικό συστατικό της ακετυλοχολίνης μίας ουσίας που συμμετέχει σε πολλές λειτουργίες του εγκεφάλου και των νεύρων.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Δεν προκαλεί τοξικά συμπτώματα.

ΒΙΤΑΜΙΝΗ C 

ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ

Πορτοκάλια, πεπόνι, ντομάτες, πράσινες πιπεριές, λαχανικά και πατάτες.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ

Η βιταμίνη C βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου, προσφέρει ασπίδα προστασίας ενάντια στους παθογόνους οργανισμούς και τα βακτήρια. Εξασφαλίσει τη σωστή διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Έχει ειδική αντικαρκινική δράση. Βοηθάει στη σύνθεση κολλαγόνου σεροτονίνης και νορεπινεφρίνης. Είναι ισχυρότατο αντιοξειδωτικό.

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Πιθανώς παρεμποδίζει την αξιοποίηση της Β1 2 από τον οργανισμό.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.