Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου

10 Υπερτροφές για καλύτερη υγεία!

10 Υπερτροφές για καλύτερη υγεία!

10 Υπερτροφές για καλύτερη υγεία!

Υπερτροφές  όπως λέει και το όνομά τους είναι κάτι πολύ παραπάνω από απλές τροφές. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι μια τροφή από μόνη της μπορεί να κάνει θαύματα. Οι υπερτροφές είναι γνωστές για τα πολύ υψηλά επίπεδα σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά.




Τα αντιοξειδωτικά καταπολεμούν τον καρκίνο, ενώ μειώνουν τη χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση, και προστατεύουν από διάφορες αρρώστιες. Η σωστή διατροφή με την προσθήκη υπερτροφών και σε συνδυασμό με άσκηση βελτιώνει σημαντικά την υγεία.

01/Ασερόλα (Acerola)

Ασερόλα (Acerola)

Είναι ο καρπός ενός μικρού θάμνου που μοιάζει με κεράσι. Υπάρχουν πολλά, διαφορετικά είδη ασερόλας, που φύονται στα δάση της Νότιας και Κεντρικής Αμερικής, της Τζαμάικα, αλλά τώρα καλλιεργείται και σε τροπικές περιοχές της Ασίας, όπως η Ινδία. Κάθε εκατό γραμμάρια του φρούτου περιέχουν 1.600 mg βιταμίνης C. Έχει περιεκτικότητα σε βιταμίνη C έως 65 φορές μεγαλύτερη από ένα πορτοκάλι, γι’ αυτό και λέγεται «η φυσική βιταμίνη C.

Περιέχει ιχνοστοιχεία, ασβέστιο) σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνες Α, ΒΙ, Β2, Β3, Β6 καθώς και καροτινοειδή και βιοφλαβονοειδή, που έχουν σημαντική αξία και αντιοξειδωτική δράση. Είναι εξαιρετικό τονωτικό, που διεγείρει την άμυνα του οργανισμού.

Λαμβάνεται και προληπτικά, νια την αντιμετώπιση των λοιμώξεων, της διάρροιας, της δυσεντερίας, του βήχα, των κρυολογημάτων και της παροδικής κόπωσης. Οι καρποί ασερόλας θεωρούνται ευεργετικοί κατά των υπατικών προβλημάτων, ενώ η βιταμίνη C ευνοεί την απορρόφηση του σιδήρου από το έντερο και, γι’ αυτό τον λόγο, έχει αντί-αναιμική δράση.

02/Ακάι μπέρι (Acai Dcrry)

Ακάι μπέρι (Acai Dcrry)

Σκούρο μοβ φρούτο, στο μέγεθος του σταφυλιού, είναι η πιο δημοφιλής από τις σούπερ αντιοξειδωτικές τροφές, και προέρχεται από ένα είδος φοίνικα, το οποίο φύεται στο δέλτα του Αμαζονίου, στη Βραzζ1λία. Αν και αποτελούσε βασική τροφή διάφορων φυλών εκεί, στο ευρύ κοινό
έγινε γνωστό πριν από δέκα χρόνια. Έχει μεγάλη θρεπτική αξία και αποτελεί πολύ καλή επιλογή για απώλεια βάρους.

Περιέχει δέκα φορές παραπάνω αντιοξειδωτικά από τα κόκκινα σταφύλια και το μύρτιλο, τα οποία βοηθούν στην αντιγήρανση, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, μειώνουν τον κίνδυνο του καρκίνου και των καρδιοπαθειών. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Βι, Β2, Β3, C, Ε,
και μέταλλα όπως ασβέστιο, χαλκό, μαγνήσιο, κάλιο και ψευδάργυρο, ενώ οι ίνες που έχει βοηθούν στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

Σταθεροποιούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και μειώνουν τη χοληστερόλη. Οι φυτικές στερόλες που περιέχει καταπολεμούν τις καρδιακές παθήσεις, ενώ τα αντιοξειδωτικά, σε συνδυασμό με τα ωμέγα 3, 6 και 9, βελτιώνουν τη σωματική υγεία, προστατεύουν την καρδιά, το δέρμα και την υγεία του εγκεφάλου.

03/Αλόη (aloe vera)

Αλόη (aloe vera)

Περιέχει πάνω από 200 ενεργά συστατικά, όπως βιταμίνες, μέταλλα, αμινοξέα, ένζυμα, πολυσακχαρίτη και λιπαρά οξέα, ενώ δεν είναι τυχαίο που χρησιμοποιείται για πάρα πολλές θεραπείες. Έχει χαρακτηριστεί ως ραβί του παραδείσου, φυτό της ζωής, φυτό της αθανασίας, και τη θεωρούν ελιξίριο μακροζωίας, ενώ πέρα από την ομορφιά του και του δέρματος, η αλόη βέρα θεραπεύει τραυματισμούς, εγκαύματα, μικρές ασθένειες του δέρματος, όλες τις μορφές διαβήτη, το έκζεμα, την ψωρίαση, την πιτυρίδα, τα δερματικά έλκη, τις φουσκάλες και πολλά άλλα.

Ο χυμός της αλόης βέρα συνήθως καταναλώνεται για την από δυσφορία του πεπτικού συστήματος.
Τα φύλλα της αλόης έχουν μεγάλες ποσότητες σε αντιοξειδωτικά, τα οποία καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύουν τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος.

04/Γκότζη μπέρι (Goii berry)

Γκότζη μπέρι (Goii berry)

Έχει συσχετιστεί με την ευεξία και τη μακροζωία, γι’ αυτό, άλλωστε, αναφέρεται και ως «μούρο της ευτυχίας. Θεωρείτε ελιξίριο μακροζωίας και είναι το πρώτο σε περιεκτικότητα αντιοξειδωτικών ουσιών άγριο φρούτο, γνωστό εδώ αιώνες στην Κίνα και στην περιοχή του Θιβέτ. Περιέχει περισσότερο β-καροτένιο από τα καρότα, περισσότερη βιταμίνη C από τα πορτοκάλια, περισσότερο σίδηρο από το σπανάκι, καθώς και βιταμίνες Ε, ΒΙ και Β2, μεταλλικά στοιχεία όπως ψευδάργυρο, ασβέστιο και φώσφορο, και πάνω από 18 είδη αμινοξέων.

Θεωρείται μία από τις πλουσιότερες φυσικές πηγές θρεπτικών συστατικών, με πολλούς υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λιπαρά και διατροφικές ίνες. Έχει αντιμυκητιασικές ιδιότητες, καταπολεμά την αϋπνία, ενισχύει τη μνήμη, δυναμώνει την καρδιά και αποτρέπει τις ταχυπαλμίες. Επίσης, είναι ευεργετικό για την πρόληψη και θεραπεία χρόνιων ασθενειών.

05/Ιπποφαές

Ιπποφαές

Φρούτο με πορτοκαλί χρώμα, που μοιάζει με ρώγες σταφυλιού, έχει σχετικά υπόξινη γεύση και είναι από τα αρχαιότερα φυτά στη Γη. Πήρε το όνομά του από τις λέξεις ίππος (άλογο) και φάος (φως), τότε που τα άρρωστα και τραυματισμένα άλογα του Μεγάλου Αλεξάνδρου έτρωγαν τα φύλλα και τους καρπούς του, και έτσι ανάρρωναν γρηγορότερα, ενώ το τρίχωμά τους γινόταν πιο λαμπερό. Περιέχει 190 πολύτιμες ουσίες, καθώς και μοναδικό συνδυασμό αντιοξειδωτικών συστατικών που δρουν προληπτικά κατά της γήρανσης, των καρδιαγγειακών νοσημάτων και του καρκίνου.

Έχει βιταμίνες Α, C, Ε και μέταλλα όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, χαλκό,
κάλιο, σελήνιο και ψευδάργυρο. Πλούσιο σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, β-καροτένιο, φλαβονοειδή και πολλά ακόμα, προσφέρει τόνωση, ευεξία, ενέργεια, βοηθάει στη γρήγορη ανάρρωση και την επούλωση των πληγών. Ενισχύει το ανοσοποιητικό και το νευρικό σύστημα, προστατεύει από τον καρκίνο, μειώνει το άγχος και ρυθμίζε1 τον μεταβολισμό.

06/Κινόα

Κινόα

Σε άσπρο, κόκκινο, μαύρο ή μπλε χρώμα, ο αποξηραμένος καρπός του φυτού της Κινόα, που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτείνη (13%), ενώ περιέχει ω-3, κάλιο, σίδηρο, φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο και αμινοξέα. Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO) έχει επίσημα χαρακτηρίσει το έτος 2013 ως «Διεθνές Έτος της Κινόα», η οποία έχει πλέον αναγνωριστεί ως τρόφιμο με «υψηλή θρεπτική αξία, «εντυπωσιακή βιοποικιλότητα», και με σημαντικό ρόλο για την επίτευξη της ασφάλειας των τροφίμων παγκοσμίως.

Ανήκει στα ψευδοδημητριακά και έχει στενή συγγένεια με είδη όπως τα παντζάρια και το σπανάκι. Δεν περιέχει γλουτένη και έτσι χωνεύεται ευκολότερα από το σιτάρι, το καλαμπόκι ή τη σίκαλη, ενώ αντικαθιστά και το ρύζι. Σε αντίθεση με τις πρωτεΐνες των σιτηρών και του ρυζι0ύ, οι πρωτεΐνες της κινόα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε λυσίνη και άλλα απαραίτητα αμινοξέα, ενώ είναι γεμάτη από μεταλλικά ιχνοστοιχεία. Βοηθάει στην αιμάτωση του εγκεφάλου, στη συγκέντρωση και στην πνευματική απόδοση, ανεβάζει τον αιματοκρίτη και επιπλέον έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

07/Λιναρόσπορος

Λιναρόσπορος

Γνωστός από την αρχαιότητα, o μικρός αυτός σπόρος είναι η πιο πλούσια φυτική πηγή ω-3 λιπαρών οξέων και περιέχει φυτικές ίνες, ασβέστιο, μαγνήσιο, πρωτεΐνες, αμινοξέα και πολλές βιταμίνες. Όπως τα όσπρια και τα δημητριακά, περιέχει τις πολύτιμες λιγνάνες, αλλά σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες. Διατηρεί το σάκχαρο στα σωστά επίπεδα, διευκολύνει την απώλεια βάρους σε περιπτώσεις παχυσαρκίας, προστατεύει τις γυναίκες από τον καρκίνο του μαστού και
από την εμφάνιση προστάτη, ενισχύει την καρδιά και ρίχνει τα επίπεδα της χοληστερίνης

Ένα από τα πιο ισχυρότερα φυσικά αντιοξειδωτικά. Οι φυτικές ίνες βελτιώνουν την υγεία του πεπτικού συστήματος από τη δυσκοιλιότητα, τη διάρροια,  τους πόνους της περιόδου, το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου αλλά την κατάθλιψη. Επειδή είναι δύσκολο να καταναλώσουμε ολόκληρο τον λιναρόσπορο, λόγω του σκληρού κελύφους είναι προτιμότερο να τον αλέσουμε ή να τον μουλιάσουμε στο νερό όλη νύχτα.

08/Σιταρόχορτο

Σιταρόχορτο

Μοιάζει με γρασίδι, αλλά ουσιαστικά είναι ο βλαστός που παράγεται από τον σπόρο του σιταριού. Καθαρίζει, αποτοξινώνει και οξυγονώνει το αίμα, ενώ η χλωροφύλλη που περιέχει βοηθάει να μεταφέρεται το οξυγόνο στον οργανισμό και να αμύνεται σε διάφορες ασθένειες όπως ο καρκίνος ή η απλή γρίπη. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β, C, Ε Κ, μεταλλικά στοιχεία, μαγνήσιο, ασβέστιο και 17 είδη αμινοξέων, και έχει την ιδιότητα να καθαρίζει τον οργανισμό από τα βαριά μέταλλα, τα νεκρά κύτταρα και τις τοξίνες που συσσωρεύονται στους πόρους του παχέος εντέρου με τα χρόνια.

Επιπλέον, αυξάνει την αιμοσφαιρίνη, καθαρίζει τον οργανισμό, μειώνει τα προβλήματα του ουροποιητικού, προλαμβάνει το άσπρισμα των μαλλιών και επαναφέρει το φυσικό χρώμα. Είναι προτιμότερο να καταναλώνεται σε χυμό και όχι σε σαλάτες ή σκέτο, γιατί έτσι απορροφώνται καλύτερα όλα τα θρεπτικά του συστατικά. Ο χυμός χλωροφύλλης αναπλάθει τους ιστούς και έχει αποτοξινωτική δράση, καθώς είναι διουρητικός, και περιέχει οξυγόνο, το οποίο, εκτός των άλλων, βοηθάει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου.

09/Σπιρουλίνα

Σπιρουλίνα

Αυτό το μικροσκοπικό υδρόβιο φύκι του γλυκού νερού, με το κυανοπράσινο χρώμα που οφείλεται στη χλωροφύλλη (πράσινο) και στη φυκοκυανίνη (μπλε), περιέχει και τα οκτώ σημαντικά αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β12, σε πρωτεΐνες και θρεπτικά φυτικά συστατικά, και έχει εξαιρετικές θεραπευτικές ιδιότητες.

Είναι από τις πληρέστερες τροφές στον κόσμο, γι’ αυτό και την καταναλώνουν οι αστροναύτες στο διάστημα. Η NASA τη χαρακτήρισε ως «τροφή του μέλλοντος» και ο ΟΗΕ «ιδανική τροφή νια την ανθρωπότητα». Όλα τα βασικά αμινοξέα που προστατεύουν τα εγκεφαλικά κύτταρα και βελτιώνουν τη λειτουργία του νευρικού συστήματος περιλαμβάνονται στο σπειροειδές αυτό φύκι, που τονώνει το ανοσοποιητικό, έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και μειώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης και του σακχάρου του αίματος.

Δεν περιέχει καθόλου χοληστερίνη, έχει περίπου 58 φορές περισσότερο σίδηρο από ό,τι το ωμό σπανάκι, κάνει καλό στην καρδιά, μειώνει τις επιπτώσεις τις αρθρίτιδας, αποτρέπει την εμφάνιση της οστεοπόρωσης, ενώ καταστέλλει την όρεξη και βοηθάει στον έλεγχο του βάρους.

10/Σπόροι Κία (Chia)

Σπόροι Κία

Ήταν η βασική τροφή των Αζτέκων και των Μάνια. Αυτοί οι μικροί θαυματουργοί σπόροι είναι πλούσιοι σε ω-3 λιπαρά οξέα, σε φυτικές ίνες, αμινοξέα, αντιοξειδωτικά, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Έχουν δεκαπέντε φορές περισσότερο μαγνήσιο από το μπρόκολο, τρεις φορές περισσότερο σίδηρο από το σπανάκι, έξι φορές περισσότερο ασβέστιο από το γάλα και δύο φορές περισσότερο κάλιο από τις μπανάνες. Βοηθούν στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα και μειώνουν τον κίνδυνο νια καρδιακές παθήσεις.

Χρησιμοποιούνται σε χυμούς και smoothies, και, καθώς διογκώνονται όταν συνδυάζονται με υγρά, δημιουργούν κορεσμό νια αρκετή ώρα. Προστατεύουν το σώμα από την αποθήκευση περιττού λίπους, βοηθούν στην αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, σε καρδιαγγειακές ασθένειες και στην οστεοπόρωση, περιέχουν μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών, τα οποία καταπολεμούν τη φθορά από τις βλαβερές, ελεύθερες ρίζες, βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού και αποτρέπουν την πρόωρη γήρανση. Και όλα με δύο μόνο κουταλιές του γλυκού την ημέρα.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *