Τρίτη, 7 Δεκεμβρίου

8 Τρόποι να βελτιώσετε την υγεία σας

8 Τρόποι να βελτιώσετε την υγεία σας

8 Τρόποι να βελτιώσετε την υγεία σας

Η υγεία είναι το μεγαλύτερο αγαθό που μπορεί να έχει κανείς στη ζωή του. Σίγουρα δεν περνούν τα πάντα από το χέρι μας αλλά υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε για να τη βελτιώσουμε. Έχει να κάνει με επιλογές και μικρή προσπάθεια αλλά και δυνατή επιθυμία να φροντίσουμε τον εαυτό μας.




Πρόκειται για μια απόφαση που θα χρειαστεί να πάρουμε αργά ή γρήγορα. Αρκεί να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε οι μόνοι υπεύθυνοι γι αυτή και αν αγαπάμε τον εαυτό μας, δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο.

Παρακάτω θα δεις μια λίστα με 8 παρεμβάσεις που μπορείς να κάνεις για να είσαι υγιής.

Γράφει ο καθηγητής φυσικής αγωγής / personaltrainer Στέλιος Κωστάκης

 

  1. Βάλε ένα στόχο και μείνε προσηλωμένος

Η υλοποίηση των στόχων δεν είναι μία απλή διαδικασία. Χρειάζεται επιμονή και προσπάθεια. Οι περισσότεροι αποτυγχάνουν να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους, γιατί στην πορεία τα παρατάνε. Μικρές καθημερινές νίκες συσσωρεύονται και η ανταμοιβή, ψυχολογική ή/και σωματική (ανάλογα το στόχο) είναι το καλύτερο δώρο.

Η αίσθηση ότι τα κατάφερες σε γεμίζει αυτοπεποίθηση και σε κάνει να αγαπάς τον εαυτό σου λίγο περισσότερο. Και όλοι ξέρουμε ότι η αγάπη για τον εαυτό μας είναι αυτή που θα προσφέρει περισσότερο στο να είμαστε υγιείς.

 

  1. Γυμνάσου με σκοπό

Το να γυμνάζεσαι είναι πολύ όμορφο αλλά μακροπρόθεσμα χρειάζεται να υπάρχει στόχος. Δεν θα ναι κάθε μέρα το ίδιο εύκολο να σηκωθείς από τον καναπέ και να κάνεις κάτι για το σώμα σου. Αν όμως υπάρχει προγραμματισμός και εμπιστοσύνη σε αυτόν, τότε έχεις ένα δυνατό κίνητρο συνέχεια.

Το να χάσεις κιλά κάνοντας προπόνηση είναι πολύ γενικό. Η προπόνηση θα πρέπει να είναι δομημένη έτσι, ώστε να υπάρχει προοδευτικότητα. Με αυτό τον τρόπο μπαίνεις σε μία ροή όπου ό,τι κάνεις προστίθεται. Έτσι θα καταλάβεις πως όταν αποκλίνεις, υπονομεύεις την προσπάθειά σου.

 

  1. Πιες περισσότερο νερό

Κάθε κύτταρο στον οργανισμό σου χρειάζεται νερό για να λειτουργήσει. Χρειάζεσαι νερό για να έχεις καλύτερη πέψη, να ομαλοποίησεις την πίεσή σου, ακόμα και να αδυνατίσεις. Κάνει καλό στο δέρμα, αποβάλλει τις τοξίνες γρηγορότερα και σου φτιάχνει τη διάθεση (1). Χρειάζεσαι και άλλους λόγους για να καταλάβεις πόσο σημαντικό είναι; Η λίστα είναι ατελείωτη.

 

  1. Φάε περισσότερα φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και άλλα στοιχεία που χρειάζεται το σώμα σου για να λειτουργεί ικανοποιητικάκαι να αποφύγει πολλές ασθένειες (2). Επίσης έχουν λίγες θερμίδες και λιπαρά.

Στόχευσε σε κάθε γεύμα να τρως λαχανικά. Έχε ποικιλία στις επιλογές σου ώστε να μη βαριέσαι και επιπλέον να λαμβάνεις όλα τα απαραίτητα μικροθρεπτικά.

 

  1. Πέρνα καλά καθώς γυμνάζεσαι

Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας που να λέει ότι η άσκηση πρέπει να είναι βαρετή. Αντίθετα θα πρέπει να γίνεται με ευχαρίστηση. Διάλεξε λοιπόν κάποιο είδος γυμναστικής που σου αρέσει. Μην απελπίζεσαι αν δεν το έχεις βρει ακόμα. Υπάρχουν σίγουρα πολλά που δεν έχεις δοκιμάσει.

Αν το χρειάζεσαι, φτιάξε ένα κύκλο γύρω σου από άτομα με τους ίδιους στόχους. Για πολλούς είναι πιο ευχάριστο να γυμνάζονται με παρέα.

 

  1. Απόφυγε τους πειρασμούς 

Οι πειρασμοί είναι παντού γύρω μας και είναι πολύ εύκολο να ενδώσουμε σε αυτούς. Να θυμάσαι ότι είναι προτιμότερο να τους περιορίσεις από επιλογή παρά υποχρεωτικά για λόγους υγείας. Η ικανοποίηση που παίρνεις όταν τα καταφέρνεις, προσθέτει ένα ακόμα λιθαράκι στην αγάπη για τον εαυτό σου.

 

  1. Άσε το ήλιο να δει το σώμα σου

Τα οφέλη της βιταμίνης Dείναι αδιαμφισβήτητα. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, διαβήτη (3), αυτοάνοσων νοσημάτων, οστεοπόρωσης. Ενισχύει το ανοσοποιητικό, βελτιώνει την υγεία των οστών και των δοντιών και δρα ως αντικαταθλιπτικό.

Είμαστε τυχεροί που τον έχουμε σύμμαχο, ας τον εκμεταλευτούμε (χωρίς να το παρακάνουμε).

 

  1. Βελτίωσε την ποιότητα του ύπνου σου

Υπάρχουν πολλές στρατηγικές που μπορείς να ακολουθήσεις για να κοιμάσαι καλύτερα. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι η ρύθμιση του κιρκαδικού σου ρυθμού (βιολογικό ρολόι). Πήγαινε για ύπνο κάθε μέρα την ίδια ώρα και το πρωί εκθέσου στο φως του ήλιου. Μη φας 2-3 ώρες πριν κοιμηθείς, για να μη γίνεται η διαδικασία της πέψης στον ύπνο. Επίσης απόφυγε την οθόνη του κινητού κάποιες ώρες πριν ξαπλώσεις (η μπλε ακτινοβολία αποσυντονίζει τον κιρκαδικό ρυθμό)(4). Έχε την κατάλληλη θερμοκρασία στο δωμάτιο. Η σωστή θερμοκρασία ίσως είναι πιο σημαντική και από τους θορύβους (5).

 

Μικρές αλλαγές κάθε φορά είναι αυτό που θα οδηγήσει σε συνολικά υγιεινότερο τρόπο ζωής. Τα καλά νέα είναι ότι ποτέ δεν είναι πολύ νωρίς ή πολύ αργά. Η κινητήριος δύναμη είναι η αγάπη για τον εαυτό μας.

STfitness.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ:

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *