Δευτέρα, 1 Μαρτίου

Αλκοόλ και γήρανση: Μάθε όλη την αλήθεια!

Αλκοόλ και γήρανση: Μας βλάπτει ή μας ωφελεί;

Αλκοόλ και γήρανση: Μάθε όλη την αλήθεια!

Αλκοόλ και γήρανση: Μάθε όλη την αλήθεια!Λίγο αλκοόλ, ειδικά το κόκκινο κρασί, παίζει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια του σώματος και το μυαλού μας να λειτουργούν ακριβώς όπως όταν ήμασταν νέοι. Η κατανάλωση ενός μικρού ποτηριού την ημέρα σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου και άνοιας. Καθώς και με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και τον μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.




Συμβουλές για εορταστικές περιόδους

Για τις εποχές του έτους όπου πολύ απλά ξέρετε ότι θα παρασυρθείτε, δοκιμάστε τα εξής:

  • Φάτε καλά πριν βγείτε για νυχτερινή έξοδο.
  • Συνοδεύστε κάθε αλκοολούχο ποτό με ένα ποτήρι νερό.
  • Μην ανακατεύετε διάφορα ποτά.
  • Προσοχή στα κοκτέιλ και στα αλκοολούχα αναψυκτικά: το φρουτώδες άρωμα και η γλυκύτητά τους συγκαλύπτουν το αλκοολούχο περιεχόμενο.
  • Μην αφήνετε να σας γεμίζουν το ποτήρι, αν πρώτα δεν έχει αδειάσει τελείως.

Αποφύγετε τις κραιπάλες

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ για μία εβδομάδα ή για έναν μήνα ακυρώνει τα οφέλη που προσφέρει ένα καθημερινό ποτήρι κρασί. Όταν η κραιπάλη γίνεται ρουτίνα, καθιστά πιο πιθανές μερικές ασθένειες που σχετίζονται με τη γήρανση. Από καρδιαγγειακές παθήσεις, εγκεφαλικό επεισόδιο και ηπατική ή νεφρική βλάβη μέχρι καρκίνο του μαστού και οστεοπόρωση.

Τα οφέλη του κόκκινου κρασιού

Η κατανάλωση ενός ποτηριού κόκκινο κρασί την ημέρα φαίνεται να έχει θεαματικά αποτελέσματα στην υγεία. Στην προστασία της καρδιάς σε μεγάλες ηλικίες και ακόμα και στην προστασία από ασθένειες των ούλων, σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη.  Η απόλαυση ενός αλκοολούχου ποτού κάθε μέρα είναι μια συνήθεια φιλική προς την καρδιά. Να θυμάστε ότι τα οφέλη του κόκκινου κρασιού στην υγεία σας δυστυχώς δεν ισχύουν, εάν πίνετε περισσότερο από ένα ποτηράκι.

Κόκκινο ή λευκό;

Αν και το λευκό κρασί ωφελεί την υγεία, το κόκκινο κρασί φαίνεται να είναι πιο δυνατό στη φαρέτρα κατά της γήρανσης. Αν προσπαθείτε να διατηρήσετε το βάρος σας, πρέπει να γνωρίζετε ότι ένα τυποποιημένο ποτήρι γλυκό λευκό κρασί περιέχει περίπου 120 θερμίδες. Σε σύγκριση με 85 θερμίδες (κατά μέσο όρο), που εμπεριέχονται σε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί.

Δοκιμάστε βιολογικό κρασί

Δοκιμάστε βιολογικά κρασιά, διότι διαθέτουν χαμηλότερα επίπεδα θειωδών ενώσεων. Πολλοί άνθρωποι που πίνουν βιολογικό κρασί έχουν λιγότερες αλλεργικές αντιδράσεις και λιγότερο ενοχλητικό hangover. Αναζητήστε βιοδυναμικά κρασιά που φέρουν τη σήμανση Demeter.

Μην το παρακάνετε

Να γνωρίζετε ότι η κατανάλωση περισσότερων από δύο ποτηριών κρασί κάθε μέρα μπορεί να κάνει την επιδερμίδα σας να μοιάζει πιο γερασμένη. Ένα υπερφορτωμένο ήπαρ δεν μπορεί να λειτουργήσει αρκετά καλά,ώστε να διατηρήσει υγιή την εμφάνιση και την υφή του δέρματος.

Ημέρες χωρίς αλκοόλ

Ορίστε ημέρες χωρίς αλκοόλ μέσα στην εβδομάδα σας: δύο ή τρεις ημέρες χωρίς καθόλου αλκοόλ δίνουν στο ήπαρ τον χρόνο να ανακάμψει. Η αναμονή μπορεί να κάνει ένα ποτήρι κρασί πολύ πιο λαχταριστό.

Πιείτε μαζί με τα γεύματα

Για βέλτιστα αποτελέσματα, πιείτε ένα ποτήρι κρασί μαζί με το γεύμα. Η κατανάλωση αλκοόλ μετά το βραδινό γεύμα, ειδικά μετά τις 22:00,το αλκοόλ μεταβολίζεται πιο αργά. Μπορεί να επηρεάσει την ξεκάθαρη σκέψη και την ικανότητά σας να αξιολογείτε σωστά τα πράγματα. Μπορεί επίσης να διαταράξει τον βαθύ ύπνο, καθώς σχετίζεται με τη νυχτερινή αφύπνιση. Ο διακοπτόμενος  ύπνος είναι εμφανής στο πρόσωπο, καθώς και στα μειωμένα επίπεδα ενέργειας και στις αποδυναμωμένες ικανότητες μνήμης.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *