Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου

Σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου (ΣΣΕ)

Σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου (ΣΣΕ)

Το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου (ΣΕΕ) χαρακτηρίζεται από διάρροια, δυσκοιλιότητα, αέρια, κοιλιακό άλγος και φούσκωμα. Μολονότι το κόλον δεν έχει κάποιο δομικό πρόβλημα, οι κυματοειδείς συσπάσεις που κινούν τα απόβλητα στο γαστρεντερικό σωλήνα γίνονται ακανόνιστες και σπασμωδικές.

Αποκαταστήστε τη χλωρίδα του εντέρου

Βελτιώστε συνολικά την υγεία του εντέρου σας διασφαλίζοντάς του ακμαίο πληθυσμό ωφέλιμης χλωρίδας. Τρώτε καθημερινά 250ml γιαούρτι που περιέχει ζωντανούς οργανισμούς Lactobacillus acidophilus. Εναλλακτικά, αγοράστε διατροφικό συμπλήρωμα καλής ποιότητας και ακολουθήστε τις οδηγίες στην ετικέτα


Διατροφή πλούσια σε ίνες

Η πλούσια σε υφές διατροφή βοηθά στην ομαλή κίνηση των αποβλήτων στα έντερά σας. Αποφύγετε τα πίτουρα από σιτάρι γιατί μπορεί να ερεθίσουν ένα ευαίσθητο κόλον. Αυξήστε την ποσότητα φρούτων και λαχανικών. Τρώτε καθημερινό βρόμη γιατί περιέχει ίνες και μία γλιστερή ουσία που καταπραΰνει τα ερεθισμένα τοιχώματα του εντέρου.

Μπορείτε να δοκιμάσετε και ένα συμπλήρωμα ινών όπως το ψύλλιο: αρχίστε από μισό κουτάλι του γλυκού ανακατεμένο σε ένα ποτήρι νερού και αυξήστε σταδιακά τη δόση έως μία με δύο κουταλιές της σούπας. Είναι σημαντικό να αυξήσετε σταδιακά την ποσότητα ινών στη διατροφή σας υπερβολική ποσότητα απότομα ίσως προκαλέσει αέρια και φούσκωμα.

Αποφύγετε τροφές που προκαλούν αλλεργίες

Ορισμένα φαγητά μπορεί να πυροδοτήσουν συμπτώματα του ΣΕΕ. Για να βρείτε ποια, κρατήστε ημερολόγιο φαγητού και συμπτωμάτων για δύο βδομάδες. Οι συνήθεις ύποπτοι είναι η καφεΐνη, τα συνθετικά γλυκαντικά (ειδικά η σορβιτόλη), τα εσπεριδοειδή, τα γαλακτοκομικά, τα λιπαρά φαγητά και τα φαγητά που προκαλούν αέρια, όπως τα φασόλια και τα λάχανα.

Αντιμετωπίστε τα συμπτώματα με βότανα

Ένα μείγμα βοτάνων με χαμομήλι, λυκίσκο και μαραθόσπορο ανακουφίζει τις κράμπες του εντέρου και τα αέρια, και προάγει τις υγιείς πεπτικές εκκρίσεις.

  • 30ml εκχύλισμα χαμομηλιού
  • 30ml εκχύλισμα λυκίσκου
  • 30ml εκχύλισμα μάραθου

Αναμείξτε τα εκχυλίσματα και αποθηκεύστε τα σε σκούρο γυάλινο μπουκάλι. Πάρτε μισό κουτάλι του γλυκού τρεις φορές τη μέρα, 15 λεπτά πριν από το φαγητό, έως και για τρεις μήνες.

Βρείτε χρόνο για χαλάρωση

Η συναισθηματική ένταση και το άγχος επιδεινώνουν τα συμπτώματα του ΣΕΕ. Δοκιμάστε μεθόδους που μετριάζουν το στρες και ηρεμούν το σώμα και το μυαλό, όπως ο διαλογισμός, η γιόγκα και οι ελεγχόμενες αναπνοές. Η συστηματική καθημερινή άσκηση, όπως το περπάτημα, επίσης καταπολεμά το στρες και συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του εντέρου.

Πιείτε αφέψημα μέντας

Η μέντα περιέχει ισχυρό αιθέρια έλαια με σπασμολυτικές ιδιότητες και βοηθά στην ανακούφιση από τις στομαχικές κράμπες και τα αέρια.

  • 250ml βραστό νερό
  • 1 κουτάλι του γλυκού ξερή μέντα

Ρίξτε το βραστό νερό στη μέντα Σκεπάστε, αφήστε τη για 15 λεπτά και σουρώστε. Πιείτε τρία φλιτζάνια την ημέρα.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *