Τετάρτη, 19 Ιουνίου

Τροφές κατά των ασθενειών: Προσθέσετε χρόνια στη ζωή σας

Τροφές κατά των ασθενειών: Προσθέσετε χρόνια στη ζωή σας

Αναμφίβολα ορισμένες τροφές είναι κατά των ασθενειών δηλαδή ωφελούν την υγεία μας περισσότερο από άλλες. Αυτές πρέπει να καταναλώνονται σε μεγαλύτερες ποσότητες από όλες τις υπόλοιπες.

Οι τροφές με άμυλο (ψωμί) δημητριακά, πατάτες), τα φρούτα και τα λαχανικά) πρέπει να κατέχουν κύρια θέση στο τραπέζι σας, αν θέλετε να προσθέσετε χρόνια στη ζωή σας και ζωή στα χρόνια σας!

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΑΣ

Oσο περισσότερα λίπη, ιδίως κεκορεσμένα, τρώει κάποιος, τόσο αυξάνονται τα ποσοστά να νοσήσει από καρδιοπάθεια. Η καρδιακή προσβολή μπορεί να εκδηλώνεται αιφνιδίως, «προετοιμάζεται» όμως πολύ καιρό πριν, μέσω της προοδευτικής απόφραξης και σκλήρυνσης των αρτηριών, που προκαλούνται από συγκέντρωση χοληστερόλης σε αυτές.




Η καταστροφή των αρτηριών, εκτός των γνωστών αιτιών, παχυσαρκία, κάπνισμα, καθιστική ζωή και κληρονομικότητα, μπορεί επίσης να προκληθεί, όταν το ακολουθούμενο διαιτολόγιο είναι φτωχό σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες, όπως οι βιταμίνες Α, Ε και C. Οι βιταμίνες αυτές είναι ζωτικές για τον έλεγχο της χοληστερόλης, η οποία μπορεί ν ελεγχθεί με τη βοήθεια ενός διαιτολογίου πλούσιου σε φυτικές ίνες.

Τροφές για υγιή καρδιά

Να προτιμάτε:

  • Λίγα κεκορεσμένα λίπη, περισσότερα ακόρεστα όπως ελαιόλαδο.
  • Άμυλο, όπως ψωμί κυρίως μαύρο, πατάτες, ρύζι καστανό και ζυμαρικά ολικής άλεσης.
  • Φυτικά έλαια, πλούσια σε 3ιταμίνη Ε. Καλές πηγές της 3ιταμίνης είναι τα καρύδια και τροφές ολικής αλέσεως.
  • Φρούτα και λαχανικά.
  • Λίγο αλκοόλ. Δύο ποτά εβδομαδιαίως για τις γυναίκες και τρία για τους άντρες και ένα ή δύο ποτηράκια κόκκινο κρασί την ημέρα.
  • Άπαχα κρέατα και ψάρι.

Να αποφεύγετε:

Στερεά λίπη όπως λαρδί, βούτυρο που έχουν πολλά κορεσμένα λίπη. ο Λιπαρά κρέατα, λιπαρά τυριά, πλήρες γάλα και κρέμα γάλακτος. Φυτικά έλαια που έχουν υδρογονωθεί για να μετατραπούν σε μαργαρίνη ή λάδι και περιέχουν άφθονα κεκορεσμένα λίπη.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ

Ο καρκίνος είναι η δεύτερη αιτία θανάτου μετά την καρδιοπάθεια. Υπολoγίζεται ότι ετησίως 50.000 θάνατοι λόγω καρκίνου θα μπορούσαν να προληφθούν με διατροφικές αλλαγές.

Τροφές που αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου

Όσο περισσότερα λίπη καταναλώνετε, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να αναπτύξετε καρκίνο του μαστού, του εντέρου και του προστάτη. Η κατανάλωση καπνιστών, αλμυρών και παστών, έχει σχετιστεί με καρκίνο του στομάχου και του οισοφάγου. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων οινοπνευματωδών ποτών έχει σχετιστεί με καρκίνο του ορθού εντέρου, της στοματικής κοιλότητας και του οισοφάγου.

Τροφές που προστατεύουν από τον καρκίνο

Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες προστατεύουν από τον καρκίνο.

Οι ουσίες αυτές είναι η βιταμίνη Α, σε μορφή Βήτα καρωτίνης, η βιταμίνη C και η βιταμίνη Ε. Οι καλύτερες πηγές τους είναι τα πορτοκάλια, τα καρότα, τα μπρόκολα, οι ντομάτες, τα πεπόνια, τα μάνγκο, τα βερίκοκα, τα ροδάκινα, τα δαμάσκηνα, οι φράουλες, οι κολοκύθες, οι πιπεριές, τα φυτικά έλαια, τα καρύδια, το ψωμί ολικής αλέσεως, τα δημητριακά, το ψάρι και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Τα ζωικά προϊόντα όπως το κρέας, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το χοιρινό συκώτι, καθώς και το ψωμί, τα δημητριακά και τα καρύδια περιέχουν άφθονα αντιοξειδωτικά μέταλλα, τα οποία είναι σημαντικά διότι σχηματίζουν ένζυμα που καταπολεμούν την καταστρεπτική δράση των ελεύθερων ριζών.

Τα μέταλλα αυτά είναι το μαγνήσιο, το σελήνιο και ο χαλκός.




Το σκόρδο και το κρεμμύδι περιέχουν αλλισίνη, η οποία διεγείρει τη δράση των αντιοξειδωτικών.

Οι ντομάτες περιέχουν λυκοπένη, ένα είδος αντιοξειδωτικής καρτίνης, που τους προσδίδει το χρώμα τους. Και οι δύο αυτές ουσίες, θεωρείται ότι θεραπεύουν από τον καρκίνο.

Το φολικό οξύ, που υπάρχει κυρίως στα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, διεγείρει την παραγωγή ενζύμων, που καταπολεμούν τη δράση των καρκινογόνων ουσιών.

Οι ίνες που υπάρχουν στις αμυλώδεις τροφές (ψωμί, πατάτες, ζυμαρικά) συμβάλλουν στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου. Οι ίνες υμώνονται με τα βακτήρια του εντέρου και παράγουν μια ουσία, η οποία επιβραδύνει τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων, προστατεύοντας έτσι από τον καρκίνο.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΡΥΟΛΟΓΗΜΑΤΟΣ

Η βιταμίνες C, Α, Ε είναι σημαντικές στην άμυνα του σώματος εναντίον αρτηριακών και ιογενών λοιμώξεων. Η κύρια ιδιότητα της είναι ότι εμποδίζει την καταστροφική δράση των ελεύθερων ριζών, ασταθών μορίων που παράγει συνεχώς το σώμα.

Τα βακτήρια στο ζωντανό γιαούρτι, μπορεί να καταπολεμούν τα βλαβερά βακτήρια. Η κατανάλωσης τους συνιστάται ιδίως κατά τη διάρκεια και μετά τη λήψη αντιβιοτικών για να αποκατασταθεί η χλωρίδα των εντέρων, την οποία καταστρέφουν τα αντιβιοτικά.

Το σκόρδο περιέχει αντιμυκητικούς αντιβακτηριδιακούς παράγοντες.

Τέλος, τα φρέσκα φρούτα και τα ωμά λαχανικά είναι απαραίτητα για ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα.

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ, εξασθενεί το ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς στερεί από το σώμα τις απαραίτητες βιταμίνες και τα μέταλλα.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ  ΤΗΣ ΑΡΘΡΙΤΙΔΑΣ

Συνίσταται ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, πλούσιο σε μη επεξεργασμένες αμυλώδεις τροφές και φτωχό σε ζάχαρη και οινόπνευμα.

Μείωση της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος, επειδή οι αυξημένες ποσότητες πρωτείων παράγουν υποπροϊόντα, που ενδέχεται να επιδεινώσουν τη νόσο.

Το μαγνησίο, που υπάρχει σε αφθονία στα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα καρύδια, μπορεί να βοηθήσει στις κράμπες των μυών.

Αποφυγή ή μείωση της καφεΐνης και της βρόμης, μπορεί να ωφελήσει.

Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι οι πατάτες, οι μελιτζάνες, οι πιπεριές και οι ντομάτες προάγουν τη φλεγμονή των αρθρώσεων, ενώ τα εσπεριδοειδή επιδεινώνουν την αρθρίτιδα.

Καλό είναι επίσης να μη συνδυάζονται στο ίδιο γεύμα πρωτεΐνες με υδατάνθρακες, ενώ η χρονική απόσταση μεταξύ της καταναλώσεως αυτών των δύο ουσιών πρέπει να εί-ναι τουλάχιστον τέσσερις ώρες.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗΣ

Η λέπτυνση των οστών προκαλείται από απώλεια μετάλλων. Οι γυναίκες κινδυνεύουν να αναπτύξουν οστεοπόρωση, ιδίως μετά την εμμηνόπαυση, αλλά ευτυχώς έως τότε τα οιστρογόνα προστατεύουν από τη νόσο. Οι καρποί, οι ώμοι και τα ισχία είναι οι πιο ευαίσθητες περιοχές.

Να καταναλώνετε άφθονο ασβέστιο, το οποίο υπάρχει σε τροφές, όπως οι σαρδέλες, το άπαχο γάλα, το τυρί, το γιαούρτι, το εμπλουτισμένο άσπρο ψωμί και αλεύρι, τα λαχανικά και τα δημητριακά.

Η υπερκατανάλωση καφέ, βρόμης και τσαγιού, μπορεί να εμποδίσει την απορρόφηση ασβεστίου.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *