Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου

Βγάλτε τα επεξεργασμένα τρόφιμα από τη διατροφή σας

Βγάλτε τα επεξεργασμένα τρόφιμα από τη διατροφή σας

Βγάλτε τα επεξεργασμένα τρόφιμα από τη διατροφή σας

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα κάνουν πολύ κακό στην υγεία. Μας φορτώνουν πολλές θερμίδες, μας δίνουν πρόσθετα σάκχαρα και λίπη, χαμηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά και είναι γεμάτα χημικά ή συντηρητικά. Ο όγκος των επεξεργασμένων τροφίμων είναι μεγάλος και περιλαμβάνει μια πολύ μεγάλη ποικιλία τροφίμων.




Γενικά, επεξεργασμένο τρόφιμο είναι κάθε τρόφιμο που έχει υποστεί σκόπιμη αλλαγή πριν από την κατανάλωση. Όταν θελήσετε να ελαχιστοποιήσετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα, πρέπει να λάβετε υπόψη την ποσότητα επεξεργασίας που έχει υποστεί στο συγκεκριμένο τρόφιμο. Τα πολύ επεξεργασμένα, συσκευασμένα τρόφιμα με πρόσθετα σάκχαρα, αρώματα, υφές, χρωστικές ή συντηρητικά είναι παραδείγματα τροφίμων που πρέπει να περιορίζονται ή να αποφεύγονται. Η ελαχιστοποίηση ή η εξάλειψη των επεξεργασμένων τροφίμων θα σας βοηθήσει να κάνετε μια πιο υγιεινή και θρεπτική διατροφή.

Προετοιμαστείτε για να αλλάξετε τη διατροφή σας

1.Παρακολουθήστε τα γεύματά σας.

Όταν θέλετε να αποφύγετε μια συγκεκριμένη ομάδα τροφίμων, θα πρέπει να καταγράφετε τις τρέχουσες διατροφικές σας συνήθειες. Αυτό θα σας βοηθήσει να γνωρίζετε καλύτερα τι είδους επεξεργασμένα τρόφιμα τρώτε, πότε τα τρώτε και πόσο συχνά τα τρώτε.

Αγοράστε ένα ημερολόγιο ή κατεβάστε μια εφαρμογή ημερολογίου στο smartphone σας. Παρακολουθήστε τι τρώτε τις καθημερινές αλλά και το Σαββατοκύριακο. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι οι διατροφικές σας συνήθειες είναι διαφορετικές το Σαββατοκύριακο σε σύγκριση με μια εργάσιμη ημέρα. Πολλές φορές επιλέγουμε επεξεργασμένα τρόφιμα για λόγους ευκολίας όταν αργούμε στη δουλειά, όταν δεν έχουμε χρόνο να μαγειρέψουμε ή δεν είχουμε άλλη επιλογή όταν πεινάμε.

2. Γράψτε ένα πρόγραμμα διατροφής.

Ένα πρόγραμμα γευμάτων είναι χρήσιμο γιατί έτσι μπορούμε να αφαιρέσουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα από τη διατροφή μας. Αφαιρέστε διαφορετικά τρόφιμα από το κανονικό σας πρόγραμμα γευμάτων, και προσθέστε πιο ολόκληρα, μη επεξεργασμένα τρόφιμα για να τα αντικαταστήσετε. Ένα γραπτό πρόγραμμα γευμάτων μπορεί να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε οπτικά τα πάντα για την εβδομάδα σας.

Αφιερώστε λίγο χρόνο γράφοντας ιδέες σας για όλα τα γεύματα και τα σνακ στον ελεύθερο χρόνο σας. Αυτό μπορεί να είναι η βάση για τη λίστα του σούπερ μάρκετ.

3.Καθαρίστε την κουζίνα σας.

Πριν αναθεωρήσετε τη διατροφή σας, σκεφτείτε τι αγοράζετε συνήθως από το σούπερ μάρκετ και τι έχετε αποθηκεύσει στα ντουλάπια σας. Αδειάστε το ψυγείο, την κατάψυξη και τα ντουλάπια σας και πετάξτε τα επεξεργασμένα τρόφιμα που θα βρείτε, απομακρύνοντας τον πειρασμό.

Τα τρόφιμα που πρέπει να αναζητήσετε περιλαμβάνουν: γλυκά όπως παγωτό, καραμέλα, μπισκότα ή κέικ με σνακ. πατατάκια, κράκερ ή κουλούρια, σάλτσες, ντρέσινγκ ή μαρινάδες. αλλαντικά  τυριά, και κατεψυγμένα φαγητά ή γεύματα σε φούρνο μικροκυμάτων. Αυτά τα τρόφιμα είναι γεμάτα συντηρητικά και νάτριο.

Δεδομένου ότι τα περισσότερα τρόφιμα υποβάλλονται σε κάποια επεξεργασία, αποφασίστε ποιο είναι το όριο για το «πέταγμα» ή το «διατήρησή σας». Για παράδειγμα, τα κονσερβοποιημένα φασόλια είναι μια επεξεργασμένη τροφή, αλλά είναι μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και πρωτεΐνης. Όσο  καλύτερα ξεπλένετε και στραγγίζετε τα κονσερβοποιημένα φασόλια, τόσο λιγότερο νάτριο περιέχουν.

Άλλα επεξεργασμένα τρόφιμα που μπορεί να θέλετε να κρατήσετε είναι τα λαχανικά χωρίς προσθήκη αλατιού ή κονσερβοποιημένα λαχανικά χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, τροφές 100% ολικής αλέσεως (όπως 100% ζυμαρικά ολικής αλέσεως ή καστανό ρύζι), προπλυμένα προκομμένα λαχανικά (όπως μαρούλι), ή φυσικά βούτυρα ξηρών καρπών.

4. Ανανεώστε την κουζίνα σας με υγιεινές τροφές.

Πηγαίνετε για ψώνια και αφήστε έξω τα επεξεργασμένα σνακ. Μείνετε στους εξωτερικούς διαδρόμους του καταστήματος ή στην περίμετρο του καταστήματος συνήθως εκεί θα βρείτε τα πιο ολόκληρα, μη επεξεργασμένα τρόφιμα. Επιδιώξτε να αγοράσετε το μεγαλύτερο μέρος του φαγητού σας από αυτά τα τμήματα: το τμήμα προϊόντων, πάγκους φρέσκου κρέατος, γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά.

Κατεψυγμένα είδη βρίσκονται επίσης στην περίμετρο του καταστήματος και περιέχουν τόσο υψηλής επεξεργασίας όσο και ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα. Εφόσον τα είδη δεν παρασκευάζονται σε σάλτσες δεν έχουν πολλά πρόσθετα, μπορούν να θεωρηθούν θρεπτική επιλογή.

Αγοράστε υγιεινά, θρεπτικά επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως κονσερβοποιημένα φασόλια, 100% δημητριακά ολικής αλέσεως ή κονσερβοποιημένα λαχανικά. Για παράδειγμα, αγοράστε απλά ζυμαρικά 100% ολικής αλέσεως αντί για ζυμαρικά με καρυκεύματα ή μείγμα σάλτσας ή αγοράστε απλά λαχανικά σε κονσέρβα χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο αντί για κονσέρβες λαχανικών που περιέχουν σάλτσα ή άλλα αρώματα.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *