Τρίτη, 18 Ιανουαρίου

Οι φυτικές ίνες & η διατροφική τους αξία!

Οι φυτικές ίνες & η διατροφική τους αξία!

Οι φυτικές ίνες & η διατροφική τους αξία!

Οι φυτικές ίνες είναι οι μη αμυλούχοι πολυσακχαρίτες. Βρίσκονται σε τροφές φυτικής προέλευσης, όπως τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια. Δεν απορροφούνται από τον οργανισμό, αποβάλλονται χωρίς να διασπώνται με αποτέλεσμα η ενεργειακή τους αξία (θερμιδική αξία) να θεωρείται αμελητέα.

Οι φυτικές ίνες διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες, τις διαλυτές και τις αδιάλυτες.

Οι διαλυτές φυτικές ίνες, διαλύονται στο νερό και τις βρίσκουμε στα προϊόντα βρόμης, στα όσπρια και κυρίως στα φασόλια αλλά και στα φρούτα.




Οι δε αδιάλυτες φυτικές ίνες, δεν διαλύονται, βρίσκονται στα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα λαχανικά. Η διατροφή που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, μπορεί να συμβάλει ακόμα και στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Φυτικές ίνες και υγεία

Όταν η διατροφή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά άτομα με σακχαρώδη διαβήτη. Μειώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης, βοηθούν σε ένα βαθμό στη διατήρηση του φυσιολογικού σωματικού βάρους ή ακόμα βοηθούν και στην απώλεια του υπερβολικού βάρους. Με την κατανάλωση τροφών, πλούσιων σε φυτικές ίνες αυξάνεται το αίσθημα κορεσμού και έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, αλλά και χαμηλή θερμιδική αξία.

Φυτικές ίνες και διατροφή

Μπορούμε να αντικαταστήσουμε το λευκό ψωμί, με ψωμί ολικής άλεσης ή κάποιο πολύσπορο ψωμί Δοκιμάστε το μη αποφλοιωμένο ρύζι. Κάντε δοκιμή με ζυμαρικά ολικής άλεσης. Βάλτε στη διατροφή σας το πλιγούρι και τον τραχανά.

Αν μπορούμε να καταναλώνουμε τα φρούτα με το φλοιό τους, το όφελος είναι πολύ μεγαλύτερο. Από χυμό των φρούτων που πίνουμε δεν προσλαμβάνουμε τις ίνες τους. Τα φρούτα πρέπει να βρίσκονται καθημερινά στο διαιτολόγιο μας και μάλιστα τουλάχιστον 3 φρούτα. Τουλάχιστον ένα πιάτο γεμάτο λαχανικά είναι απαραίτητο στην καθημερινή διατροφή, είτε ωμά, είτε βρασμένα.

Το σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι στη χώρα μας υπάρχουν τα λαδερά φαγητά όπως ο αρακάς, τα φασολάκια, το σπανακόρυζο κ.λ.π. Εμπλουτίζουν τη διατροφή μας όχι μόνο με διαιτητικές ίνες, αλλά και με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά των λαχανικών και του ελαιόλαδου. Θα πρέπει να τρώμε σαλάτες ωμές ή βραστές για να λαμβάνει ο οργανισμός μας φυτικές ίνες.

Σε υπερβολικά μεγάλες ποσότητες οι φυτικές ίνες παρεμποδίζουν την απορρόφηση κάποιων θρεπτικών συστατικών όπως είναι ο σίδηρος, το μαγνήσιο και το ασβέστιο.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *