Δευτέρα, 2 Αυγούστου

Προβιοτικά και πρέβιοτικα πολύτιμα για τον οργανισμό!

Προβιοτικά και πρεβιοτικά πολύτιμα για τον οργανισμό!

Προβιοτικά και πρεβιοτικά πολύτιμα για τον οργανισμό!

Προβιοτικά και πρεβιοτικά, διαφέρουν μεταξύ τους. Τα προβιοτικά είναι φιλικά προς τον οργανισμό μικρόβια που βελτιώνουν την εντερική μικροβιακή χλωρίδα, ενώ τα πρεβιοτικά συμβάλλουν στην ανάπτυξη και στη δραστηριοποίηση των προβιοτικών στο έντερο. Και τα δύο είναι πολύτιμα για τον οργανισμό.



Οι επιστημονικές μελέτες έχουν πλέον καταδείξει ότι η ισορροπία των βακτηρίων στο πεπτικό σύστημα δεν συνδέεται μόνο με την καλή υγεία για το παχύ έντερο αλλά επιδρά και στη γενικότερη υγεία του οργανισμού.

Τη φυσική ισορροπία των βακτηρίων στο έντερο μπορούν να διαταράξουν ασθένειες του εντέρου, τα αντιβιοτικά, η κακή διατροφή, το κάπνισμα, το άγχος αλλά και μια διατροφή φτωχή σε φυτικές ίνες, φρούτα και λαχανικά.

Το ανθρώπινο μικροβίωμα είναι πολύπλοκο: Αποτελείται από βακτήρια, ιούς και άλλους οργανισμούς, οι οποίοι αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους, επηρεάζοντας ολόκληρο τον οργανισμό. Τα προβιοτικά είναι περισσότερα από 400 και ζουν στο έντερο. Αποτελούν μέρος της «φυσιολογικής μικροχλωρίδας» του.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ: Γερό ανοσοποιητικό με σωστές τροφές & ξέχνα τις ιώσεις!

Πού βοηθούν τα προβιοτικά και πρεβιοτικά;

Διάρροια. Ανακουφίζουν διάφορες μορφές διάρροιας, Ιδιαίτερα αυτή που προκαλούν τα αντιβιοτικά, σε ενήλικες και παιδιά.

Πεπτικό σύστημα. Φλεγμονώδεις νόσοι όπως ελκώδης κολίτιδα και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, διαταράσσουν τη μικροχλωρίδα του εντέρου, την οποία αποκαθιστούν τα προβιοτικά.

Καρκίνος στο παχύ έντερο. Λειτουργούν αποτρεπτικά, καθώς ενισχύουν τον βλεννογόνο και μειώνουν τα επίπεδα φλεγμονής στο παχύ έντερο, εμποδίζοντος την ανεξέλεγκτη αύξηση των κυττάρων.

Δυσανεξία στη λακτόζη. Μετατρέπουν τη λακτόζη σε λακτικό οξύ, οπότε περιορίζουν τα προβλήματα που προξενεί η λακτόζη σε όσους έχουν δυσανεξία.

Γυναικείος κόλπος. Τα προβιοτικά προστατεύουν από κολπίτιδες και μυκητιάσεις, την περίοδο που λαμβάνει αντιβίωση, γιατί επαναφέρουν την ισορροπία στον κόλπο.

Ψυχική υγεία. Έρευνες έχουν συσχετίσει την υγεία του εντέρου και του εγκεφάλου. οι ορμόνες του στρες μπορεί να επηρεάσουν και τη λειτουργία του εντέρου. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, οι γυναίκες που διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης κατά την εγκυμοσύνη ή μετά τον τοκετό μπορούν να ωφεληθούν από τη λήψη προβιοτικών.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ:Η απόλαυση είναι το κλειδί για την καλή χώνεψη

Καρδιά. Τα προβιοτικά διατηρούν σε φυσιολογικό επίπεδο χοληστερόλη και αρτηριακή πίεση, καθώς ένα ένζυμό τους επαναπορροφά τη χοληστερόλη από το έντερο.

Ανοσοποιητικό. Τα προβιοτικά το θωρακιζουν, εμποδίζοντας την ανάπτυξη επιβλαβών βακτηρίων στο έντερο. Σε συνδυασμό με ήπια άσκηση μειώνουν την πιθανότητα εκδήλωσης κρυολογημάτων και γαστρεντερικών λοιμώξεων.

Δόντια και ούλα. Αντιμετωπίζουν με φυσικό τρόπο την ουλίτιδα, εμποδίζοντας να αναπτυχθεί ένα βακτήριο που φθείρει τα δόντια. Μειώνουν τα βακτήρια που προκαλούν κακή αναπνοή, ενώ προστατεύουν το σμάλτο των δοντιών.

Αλλεργίες. Τις περιορίζουν γιατί απαλλάσσουν τον οργανισμό από μικρόβια, τα οποία τις πυροδοτούν.

Απορρόφηση πολύτιμων συστατικών. Αυτή η ιδιότητα είναι σημαντική, Ιδιαίτερα σε περιόδους που επιθυμούμε να χάσουμε κιλά. Επιπρόσθετα, τα προβιοτικά εμποδίζουν το έντερο ν’ απορροφήσει το λίπος των τροφών.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ: Φυτικές ίνες και πεπτικό σύστημα:Βελτίωσε την πέψη σου!

Τροφές με προβιοτικά και πρεβιοτικά

Μπορείτε να τα αναζητήσετε σε τρόφιμα ή συμπληρώματα διατροφής. Η μαύρη σοκολάτα περιέχει προβιοτικά και πρεβιοτικά. Προβιοτικές καλλιέργειες υπάρχουν άφθονες στο μητρικό γάλα, στο φυσικό γιαούρτι, στο ξινόγαλα, στο κεφίρ, σε τυριά -όπως το τσένταρ, το γκούντα και η παρμεζάνα, στο ξινολάχανο, στις ελιές αλλά και σε τρόφιμα εμπλουτισμένα με προβιοτικά.

Όσον αφορά στα πρεβιοτικά, αν και είναι φυτικές ίνες, δεν έχουν όλες οι φυτικές ίνες πρεβιοτικές ιδιότητες. Πρεβιοτικά περιέχουν οι μπανάνες, τα κρεμμύδια, τα σκόρδα, τα πράσα, η κορινθιακή σταφίδα, τα σπαράγγια, οι αγκινάρες και τα φασόλια σόγιας.

Αν και έχουν τα ίδια οφέλη με τα προβιοτικά, δρουν πάντα βοηθητικά και σε συνδυασμό με τα προβιοτικά. Τα εντάσσουμε σταδιακά στη διατροφή μας, καθώς η απότομη ή αυξημένη πρόσληψή
τους μπορεί να οδηγήσει σε φούσκωμα, αέρια και διάρροια.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *