Δευτέρα, 4 Ιουλίου

Τα παντζάρια και οι ευεργετικές τους ιδιότητες!

Τα παντζάρια και οι ευεργετικές τους ιδιότητες!

Τα παντζάρια και οι ευεργετικές τους ιδιότητες!

Τα παντζάρια με το βαθύ βυσσινί χρώμα τους είναι γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες
στον ανθρώπινο οργανισμό από την αρχαιότητα κιόλας. Οι Ρωμαίοι χρησιμοποίησαν το παντζάρι ως θεραπεία για πυρετούς και δυσκοιλιότητα.




O Ιπποκράτης, ο πατέρας της ιατρικής, υποστήριξε τη χρήση των φύλλων των τεύτλων για τη θεραπεία πληγών.

Τον Μεσαίωνα το παντζάρι χρησιμοποιήθηκε ως θεραπεία για ασθένειες που σχετίζονται με την πέψη και το αίμα.

Παντζάρια & αντιοξειδωτική δράση

Τα παντζάρια είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, νιτρικά άλατα, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, νάτριο, φώσφορο, βιταμίνη C, βιταμίνη B1, B6, (παντοθενικό οξύ), φυτικές ίνες και φυτοθρεπτικά συστατικά όπως το β- καροτένιο. Το κόκκινο χρώμα του βολβού του παντζαριού οφείλεται σε χρωστικές που ονομάζονται βηταλαΐνες και παρουσιάζουν έντονη αντιοξειδωτική δράση.

Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί, έρχονται να πιστοποιήσουν την ευεργετική επίδρασή του στην υγεία μας ανακηρύσσοντάς το, τιτάνα της υγιεινής διατροφής. Παράλληλα το παντζάρι
για πολύ καιρό χρησιμοποιούνταν για ιατρικούς σκοπούς, κυρίως για διαταραχές του ήπατος. Η χρωστική ουσία βητακυανίνη που δίνει ένα πλούσιο, μωβ-βυσσινί χρώμα αποτελεί έναν ισχυρό παράγοντα, καθώς πιστεύεται ότι καταστέλλει την ανάπτυξη κάποιων τύπων καρκίνου.

Παντζάρια και οι ευεργετικές τους ιδιότητες σε πολλές παθήσεις

Τα παντζάρια επίσης ως πλούσια σε φυτικές ίνες, βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου και βοηθούν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης. Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η αύξηση της κατανάλωσης φυτικών τροφών όπως το παντζάρι
μειώνει τον κίνδυνο της παχυσαρκίας και της θνησιμότητας, τον διαβήτη, τις καρδιακές παθήσεις και προάγει μια υγιή επιδερμίδα και μαλλιά, αυξημένη ενέργεια και συνολικά χαμηλότερο
βάρος.

Παντζάρια και για την αρτηριακή πίεση

Μια ιατρική μελέτη εξέτασε τις επιπτώσεις της κατανάλωσης του χυμού παντζαριών σε υγιείς εθελοντές και διαπίστωσε ότι η αρτηριακή πίεση μειώθηκε σημαντικά. Οι ερευνητές υπέθεσαν ότι η μείωση αυτή ήταν πιθανό να οφείλεται σε υψηλά επίπεδα νιτρικών αλάτων που περιέχονται στον χυμό τεύτλων και ως εκ τούτου θα μπορούσε να αποδειχθεί ένας αποτελεσματικός τρόπος για την αντιμετώπιση καρδιαγγειακών παθήσεων και την αρτηριακή πίεση.

Χυμός από παντζάρια

Ο χυμός από παντζάρια μπορεί να βελτιώσει την αντοχή μας έτσι ώστε να γυμναζόμαστε κατά 16% περισσότερο. Η υψηλή περιεκτικότητα των παντζαριών σε νιτρικά ιόντα μειώνει τις απαιτήσεις του οργανισμού για οξυγόνο, καθιστώντας τη γυμναστική πιο εύκολη. Αν και δεν έχει αποδειχθεί ο ακριβής μηχανισμός. Οι ερευνητές υποθέτουν ότι υπεύθυνη για τη βελτίωση των αντοχών κατά αυτόν τον τρόπο, είναι η μετατροπή των νιτρικών ιόντων σε μονοξείδιο του αζώτου.

Παντζάρι ως αντικαρκινική τροφή

Έρευνες πάνω στον καρκίνο του εντέρου, έχουν δείξει ότι οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες των παντζαριών ενισχύουν την ανάπτυξη κυττάρων, τα οποία εντοπίζουν και καταστρέφουν ανώμαλα
κύτταρα. Επίσης, εργαστηριακές έρευνες έδειξαν ότι η βεταΐνη μειώνει την ανάπτυξη όγκων μέσω πολλαπλών μηχανισμών. Οι έρευνες δεν κατέστησαν το παντζάρι ως «αντικαρκινική» τροφή, αλλά τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά.

Μια ιατρική μελέτη εξέτασε τις επιπτώσεις της κατανάλωσης του χυμού παντζαριών σε υγιείς. εθελοντές και διαπίστωσε ότι η αρτηριακή πίεση μειώθηκε σημαντικά.

Σύνθεση ανα 100 γρ- βρασμένο παντζάρι

  • Θερμίδες 32 kcal
  • Λιπαρά 0,1 γρ.
  • Πρωτεΐνες 1,1 γρ.
  • Υδατάνθρακες 7,2 γρ
  • Νερό 208 γρ
  • Νάτριο 90,9 mg
  • Κάλιο 43 mg
  • Σίδηρος 0,5 mg
  • Ασβέστιο 14 mg
  • Φώσφορο 23 mg

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) beauty-secrets.gr

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.