Κυριακή, 12 Ιουλίου

Είδη υδατανθράκων:Δες ποιους πρέπει να αποφύγεις

Είδη υδατανθράκων:Δες ποιους πρέπει να αποφύγεις

Είδη υδατανθράκων:Δες ποιους πρέπει να αποφύγεις





Υπάρχουν δυο είδη υδατανθράκων οι απλοί και οι σύνθετοι. Μάθε ποιους πρέπει να αποφύγεις και ποιους όχι.Καθώς οι περισσότερες δίαιτες στοχεύουν στην κατανάλωση πρωτεΐνης απαγορεύοντας τους υδατάνθρακες για γρήγορο αδυνάτισμα, αυτή η πηγή ενέργειας χαρακτηρίζεται παρεξηγημένα ως κακή για τον οργανισμό. Ποια είναι, όμως, η αλήθεια:

Τι είναι οι υδατάνθρακες

Πρόκειται για οργανικά μόρια που δίνουν άμεση ενέργεια στον οργανισμό και είναι το κύριο καύσιμο για τον εγκέφαλο και τους μυς. Οι υδατάνθρακες πρέπει να καλύπτουν το 50-55% της ημερήσιας ενέργειας. Από αυτούς 10% μπορούν να είναι απλοί και το υπόλοιπο 40-45% σύνθετοι.

Οι απλοί υδατάνθρακες: Οι «κακοί» της υπόθεσης!

Αποτελούνται από ένα ή δύο μόρια σακχάρου και δίνουν άμεση ενέργεια στον οργανισμό αφού απορροφώνται ταχύτατα.Οι πιο κοινοί είναι η γλυκόζη και η φρουκτόζη (φρούτα, μέλι), η λακτόζη (γάλα) και η σουκρόφ (ζάχαρη). Είναι προτιμότερο να μη λαμβάνουμε πολλούς απλούς υδατάνθρακες, επειδή προκαλούν τη ραγδαία αύξηση του επιπέδου του σακχάρου αίματος και τη γρήγορη πτώση του, με αποτέλεσμα πολύ γρήγορα να πεινάμε ξανά.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες : Οι «καλοί»της υπόθεσης!

Αποτελούνται από πολλά μόρια απλών υδατανθράκων ενωμένα μεταξύ τους, απορροφώνται πιο αργά από τους απλούς. Δίνουν αίσθημα κορεσμού που μας κρατά μέχρι το επόμενο γεύμα. Σε αυτούς ανήκουν:

Το άμυλο: Αποτελείται από πολλά μόρια γλυκόζης ενωμένα μεταξύ τους και γι’ αυτό κατά την πέψη των αμυλούχων τροφών, όπως:  Δημητριακά, ρύζι, πατάτα, το τελικό προϊόν που απορροφάται και περνάει στη κυκλοφορία του αίματος είναι η γλυκόζη.

Οι φυτικές ίνες: Βρίσκονται σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης, κυρίως δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά. Δε διασπώνται και δεν απορροφώνται από το πεπτικό σύστημα, με αποτέλεσμα να διατρέχουν το γαστρεντερικό σωλήνα και να αποβάλλονται από τον οργανισμό.Έχουν ευεργετική δράση, αφού βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.Την ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα, αυξάνουν το αίσθημα κορεσμού. Ρυθμίζουν το σάκχαρο του αίματος, μειώνουν τον κίνδυνο πρόκλησης καρδιαγγειακών επεισοδίων και μειώνουν τη χοληστερόλη.

Τι μας προσφέρουν οι υδατάνθρακες

Εκτός από την ενέργεια στον οργανισμό(1 γραμμ. υδατάνθρακα προσφέρει 4 θερμίδες ενέργειας). Βελτιώνουν την ψυχική διάθεση, αλλά και συμβάλλουν στη διατήρηση του κανονικού βάρους του σώματος. Ρυθμίζουν την όρεξη μέσω της παραγωγής σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Τα χαμηλά επίπεδα αυτής της πρωτεΐνης επηρεάζουν αρνητικά τη διάθεσή μας αλλά και τα κέντρα κορεσμού του εγκεφάλου.

Μια διατροφή, επομένως, πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, αυξάνουν την αίσθηση κορεσμού και φτιάχνουν τη διάθεση. Πηγές σύνθετων υδατανθράκων είναι : Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά, ζυμαρικά ολικής αλέσεως, πατάτα, όσπρια, καλαμπόκι, αρακάς, μπανάνα, και το ψωμί.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *