Παρασκευή, 10 Ιουλίου

Νηστεία και ανοσοποιητικό: Μάθε όλη την αλήθεια!

Νηστεία και ανοσοποιητικό: Μάθε όλη την αλήθεια!

Θα αποδυναμώσει η νηστεία το ανοσοποιητικό σου ή, αντίθετα, μπορεί να το ενισχύσει και να σε θωρακίσει απέναντι στους κάθε είδους ιούς που κυκλοφορούν γύρω μας;




Είτε είναι η πρώτη φορά που αποφάσισες να νηστέψεις είτε είναι μια συνήθεια που ακολουθείς από παιδί. Η πρόσφατη επιδημία του κορονοϊού μπορεί να σε έχει βάλει σε σκέψεις και να αναρωτιέσαι αν η νηστεία μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σου.

Σήμερα θα μάθεις όλη την αλήθεια!

Η νηστεία ως διατροφική παύση κατανάλωσης ορισμένων ομάδων τροφών είναι γενικά μια καλή συνήθεια. Όταν μάλιστα αναφερόμαστε στο κρέας, επεξεργασμένα αλλαντικά και τυριά, τότε είναι μια μορφή αποτοξίνωσης που ξεκουράζει τον οργανισμό. Από την άλλη, η αυστηρή νηστεία για πολλές εβδομάδες μπορεί να προκαλέσει διατροφικές ελλείψεις, κυρίως σε ανθρώπους που εμφανίζουν αυξημένες ανάγκες για ισορροπημένη διατροφή.

Όπως τα παιδιά και οι έφηβοι, οι έγκυοι και οι γυναίκες που θηλάζουν, αλλά και άνθρωποι με καταβεβλημένο ανοσοποιητικό εξαιτίας χρόνιων νοσημάτων. Επίσης, προσοχή χρειάζονται οι αθλητές και όσοι γυμνάζονται εντατικά, καθώς η έλλειψη πρωτεΐνης μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της μάζας.

Έτσι, μία και μόνη απάντηση για το αν η νηστεία μπορεί να ενδυναμώσει ή να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σου δεν υπάρχει. Ως γενικό κανόνα, όμως, μπορούμε να πούμε ότι, αν είσαι υγιής και φροντίζεις ώστε τα γεύματα σου να είναι πολύχρωμα και με ποικιλία, το ανοσοποιητικό σου όχι μόνο δε θα αποδυναμωθεί, αλλά θα είναι πιο… ετοιμοπόλεμο μετά τη νηστεία.

Καν’το όπως οι vegans 

Για να έχεις υγιές ανοσοποιητικό ακόμα κι ον νηστέψεις για περισσότερες εβδομάδες, χρειάζεται σωστός σχεδιασμός των γευμάτων σου. Μια λύση είναι να ζητήσεις τη βοήθεια ενός διατροφολόγου. Μια δεύτερη και ίσως πιο οπλή είναι να εξερευνήσεις τα vegan εστιατόρια και delivery!

Συνήθως τα γεύματα που προσφέρονται σε αυτά είναι ισορροπημένα από άποψη διατροφικών αναγκών και περιέχουν μικρές γευστικές πινελιές, όπως, για παράδειγμα, σπόρους ή φύτρα, που ενδεχομένως δε θα σκεφτόσουν να χρησιμοποιήσεις, αλλά που ενισχύουν την πρόσληψη των θρεπτικών συστατικών.

Νηστεία για υγιές ανοσοποιητικό

Σε υγιείς οργανισμούς έχει αποδειχτεί ότι η νηστεία κάνει καλό όχι μόνο στο ανοσοποιητικό, αλλά και γενικότερα στις λειτουργίες του οργανισμού. Αυτά τα tips θα σε διευκολύνουν να την ακολουθήσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Όσπρια

Τα όσπρια είναι μια σημαντική τροφή για τη νηστεία, αφού εξασφαλίζουν την πρωτεΐνη που δεν παίρνεις απέχοντας από το κρέας. Αντί να τα τρως μόνο σε σούπες, πρόσθεσε τα σε σαλάτες, μαζί με πλιγούρι, κριθάρι ή αρωματικά χόρτα εποχής. Ολοκλήρωσε το πιάτο σου με αρωματικές βινεγκρέτ με βάση τα εσπεριδοειδή. Εκτός από το ότι προσφέρουν νοστιμιά, τα πλούσια σε βιταμίνη C εσπεριδοειδή θα ενισχύσουν την απορρόφηση του σιδήρου από τα όσπρια.

Φρούτα & Λαχανικά

Τώρα είναι η στιγμή να πιάσεις το στόχο των 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Για να είναι πιο ωφέλιμα για τον οργανισμό σου, διάλεγε προϊόντα εποχής. Αυτό εξασφαλίζει ότι έχουν κοπεί στην πλήρη τους ωρίμανση και έτσι είναι πιο πλούσια σε θρεπτικές ουσίες.

Μαλάκια & Οστρακοειδή

Τα μαλάκια και τα οστρακοειδή είναι γευστικές και υγιεινές προσθήκες στις νηστίσιμες συνταγές. Είναι ακόμα πιο σημαντικά αν νηστεύεις για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς θα ενισχύσουν τη βιταμίνη Β12, η οποία προέρχεται μόνο από ζωικές πηγές.

Σνακ

Οργανώσου ώστε να μην παραλείπεις γεύματα. Μερικές φορές η νηστεία έχει κάποιες πρακτικές δυσκολίες. Εκεί που σε άλλες περιπτώσεις θα παράγγελνες ένα σουβλάκι, τώρα πρέπει να σκεφτείς διπλά τι θα φας. Δες το ως μια καλή αφορμή για να βελτιώσεις τις διατροφικές σου συνήθειες: Προγραμμάτισε τα σνακ και τα βασικά γεύματα φροντίζοντας να περιλαμβάνουν τρόφιμα από όλες τις επιτρεπόμενες κατηγορίες και βεβαιώσου ότι οι ξηροί καρποί έχουν τη θέση που τους αξίζει!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΟΦΗΛΗ ΑΡΘΡΑ



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *